ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات مشاغل خانگی در کردستان ضروری است

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کردستان ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات مشاغل خانگی را یکی از ضرورت‌های استان عنوان کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سنندج، سیدکمال حسینی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان پیش از ظهر امروز در شورای اشتغال کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: درصد تحقق وظایف هر دستگاه در زمینه ایجاد اشتغال در استان باید مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از دستگاه در تحقق تعهدات خود و آنچه در سامانه رصد ثبت کرده‌اند به درستی عمل نکرده‌اند و میزان آمار ثبت شده با تعهد تعیین شده مغایرت دارد و باید پاسخگو باشند.

حسینی در زمینه پرداخت تسهیلات در قالب اعتبارات اشتغال روستایی هم گفت: اعتبارات مرحله پنجم مهمترین موضوع در این حوزه است برخی بانک‌ها مانند بانک کشاورزی بیش از تعهدات خود، اما تعدادی از بانک‌ها به تعهداتی که داشته‌اند عمل نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: اعتبارات مشاغل خانگی در کشور مورد توجه قرار گرفته و با رویکرد جدید وزارت رفاه تمرکز روی مشاغل خانگی است و حمایت از پشتیبان‌ها در این راستا در استان مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی با تاکید بر تمرکز روی مشاغل خرد و خانگی در استان، گفت: یکی از مشکلات در این حوزه نبود بازارچه عرضه محصولات مشاغل خانگی است که در این راستا باید اقدامات لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا مکاتباتی با فرمانداران شهرستان‌ها انجام شده تا با همراهی شهرداری‌ها در هر شهرستان یک مکان برای عرضه این محصولات تعین و فعال شود.

حسینی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی تولید انجام می‌شود، اما در حوزه عرضه این محصولات تولیدکنندگان با چالش مواجه هستند که باید در این راستا تمهیدات لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه استان کردستان در تولید برخی از صنایع دستی در کشور برند است، گفت: باید از این ظرفیت در حوزه مشاغل خانگی بهره بگیرم و با ایجاد بازارچه های عرضه زمینه رونق مشاغل خانگی را فراهم سازیم.

انتهای پیام/2330/71

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه