دنبال کارهای نمایشی نیستیم، هدف ما رفع مشکلات مردم است/شوراها نباید دچار روزمرگی شوند

استاندار کردستان گفت: اشاره به سفرهای شهرستانی خود و اهداف این سفرها گفت: دنبال برداشتن سنگ بزرگ و کارهای نمایشی نیستیم هدف ما از سفرهای استانی رفع مسایل و مشکلات مردم است

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در نشست با اعضای شوراهای اسلامی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: ما به مشکلاتی که در سطح شهرها وجود دارد واقف هستیم ولی برگزاری این جلسات و بیان این مشکلات از زبان شوراها سطح شناخت ما را بیشتر و اولویت‌بند‌ی‌ها را هدفمندتر می‌کند.

وی تصریح کرد: عملکرد ما مسوولان و شوراها ارتباط مستقیم در ایجاد اعتماد عمومی و یا عدم اعتماد عمومی نسبت به نظام دارد.

وی با تاکید بر اینکه وعده‌های شوراها باید براساس حدود و اختیارات باشد، گفت: مردم براساس وعده‌هایی که می‌دهیم از ما انتظار دارند از این رو وعده‌ای که توان اجرای آن را نداریم به مردم ندهیم.

وی در ادامه گفت: مهم‌ترین وظیفه شوراها در شهرها انتخاب شهردار است و عملکرد شهردار به نام شورا نوشته می‌شود لذا نکته بسیار مهمی است که در انتخاب شهردار دقت کافی داشته باشید.

زارعی‌کوشا اظهار کرد: شهرداران را براساس صلاحیت و توانمندی انتخاب کنید تا مجبور به تغییرات مستمر نشوید چون تغییر شهرداران بزرگترین ضربه را به مدیریت شهر می‌زند.

ثبات مدیریت از اهمیت زیادی برخوردار است

استاندار کردستان گفت: عدم ثبات مدیریت فرصت خدمت را می‌گیرد باید از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

وی اضافه کرد: اگر کسی صلاحیت ندارد بدون تعصب فرد توانمندی را جایگزین کنید که فرصت خدمت به مردم از دست نرود.

زارعی‌کوشا ادامه داد: شوراها فرصت چهار ساله برای خدمت به مردم دارند و این زمان نباید صرف انتخاب شهردار شود انتخاب درست براساس توانمندی و تخصص مانع از بین رفتن فرصت‌های خدمت خواهد شد.

وی تقویت شهرداری‌های کوچک را از اولویت‌ها بیان کرد و گفت: در همین راستا نیز سال گذشته کمک اعتباری خوبی به شهرداری‌ها صورت گرفت.

استاندار کردستان ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را یک ضرورت دانست و عنوان کرد: در همبن راستا باید جذب سرمایه‌گذار باید به عنوان یک اولویت مهم و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مورد توجه شورا و شهرداری‌های سطح استان قرار گیرد.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: شوراها نباید دچار روزمرگی شوند چرا که روزمرگی مسیر خدمت به مردم را با مانع مواجه می‌کند.

وی با اشاره به سفرهای شهرستانی خود و اهداف این سفرها گفت: دنبال برداشتن سنگ بزرگ و کارهای نمایشی نیستیم هدف ما از سفرهای استانی رفع مسایل و مشکلات مردم است.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: حجم مشکلات استان زیاد است و رفع این مشکلات قطعا نیازمند زمان است و نگاه خوب مسوولان در سطح کلان و مجموعه دولت به کردستان، زمینه برطرف‌شدن مشکلان فراهم خواهد شد.

وی نگاه دولت به رفع مشکلات و کمک به استان را ویژه عنوان کرد و گفت: در تامین اعتبارات مورد نیاز برای رفع مشکل آب سنندج و بانه اعتبارات ویژه‌ای اختصاص پیدا کرد و الان در زمینه انتقال آب سد آزاد  مشکل اعتباری نداریم.

استاندار کردستان افزود: زمانی که به عنوان استاندار کردستان معرفی شدیم شهر بانه تنها برای ۲۰ روز ذخیره آب داشت که رفع این مشکل به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و اعتبارات مورد نیاز برای آن جذب شد.

زارعی‌کوشا به گام‌های بلند دولت در حوزه اشتغالزایی در کردستان گریزی زد و گفت: کل اشتغال ایجاد شده سال ۹۹ در استان بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی بود اما تعهد اشتغال استان در سال‌جاری ۳۳ هزار شغل است که تا این لحظه بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه