ثبت بیش از ۱۸ هزار نفر در شب اقامت در خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از ثبت بیش از ۱۸ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی و شناسنامه‌دار خراسان شمالی در تعطیلات عید فطر خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بجنورد، صبح امروز علی مستوفیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها از ثبت بیش از ۱۸ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی و شناسنامه‌دار خراسان شمالی در تعطیلات عید فطر خبر داد و اظهارکرد: مراکز اقامتی رسمی و ثبت شده خراسان شمالی در تعطیلات عید سعید فطر با آمادگی کامل به مسافران و گردشگران ورودی به استان خدمات اقامتی ارائه کردند.

وی گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری، از نهم تا پایان روز ۱۶ اردیبهشت یعنی طی ۸ شبانه‌روز در مجموع ۱۸ هزار و ۷۲۹ نفر شب اقامت در تأسیسات و زیرساخت‌های اقامتی خراسان شمالی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: از ۱۸ هزار اقامت ثبت شده در خراسان شمالی طی تعطیلات عید فطر، ۱۳ هزار و ۲۷ نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های موقت یعنی معادل ۵۶/۶۹ درصد، هزار و ۳۰۰ نفر شب اقامت یعنی معادل ۹۴/۶ درصد اقامت‌ها در هتل‌های استان، ۲ هزار و ۴۶ نفر شب در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مابقی در هتل‌آپارتمان، هتل بیمارستان، متل تأسیسات وابسته به آموزش پرورش، مهمان‌پذیر، مجتمع‌های گردشگری و ... استان بود.

وی درباره تعداد بازدید مسافران از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی نیز گفت: طی این ۸ روز در مجموع هزار و ۵۷۱ بازدید از جاذبه‌های خراسان شمالی انجام شد که بیشترین سهم بازدید با ۲۲ هزار و ۹۴۰ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان بود.

گفتنی است ۲۰ هزار و ۵۰۸ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، ۵ هزار و ۲۸۰ بازدید از اماکن تفریحی، ۱۱ هزار و ۴۲۰ بازدید از اماکن مذهبی و ۶ هزار و ۴۲۳ بازدید از اماکن دست‌ساز استان به ثبت رسید.

انتهای‌پیام/ز

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه