ضرورت حضور نمایندگان وزارت صمت و سازمان برنامه در‌ شورای عالی کار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ضرورت دارد دو نماینده‌ای که وزارت تعاون به شورای عالی کار دعوت می‌کند از وزارت صمت و سازمان برنامه و بودجه باشد.

جعفر قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد اظهار کرد:‌ وقتی نرخ دستمزد سالانه کارگران در شورای عالی کار با حضور کارگران و کارفرمایان تعیین می‌شود، باید توجه کنیم کارفرمایان صرفاً از بخش خصوصی نیستند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:‌ تصمیمات شورای عالی کار بر دولت اثرگذار است، زیرا دولت در مقام کارفرما متأثر از این تصمیم است. لازم است نمایندگانی از وزارت صمت و سازمان برنامه و بودجه در شورای عالی کار عضو باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی خواست دو نماینده‌ای که به شورای عالی کار دعوت می‌کند، از وزارت صمت و سازمان برنامه و بودجه باشد.

به گفته قادری وزارت کار در این شورا نمی‌تواند اعلام موضع کند و فکر می‌کنم باید رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در ترکیب اعضای شورای عالی کار باشد.

وی تأکید کرد:‌ نتایج تصمیماتی که در شورای عالی کار اتخاذ می‌شود، مترتب همه ارکان است و فقط بخش خصوصی از آن تأثیر نمی‌گیرد. این طور نیست که دولت جدای از این تصمیم‌ها باشد. مگر آنکه دولت به صورت مجزا برای کارگران خود تعیین تکلیف کند، یا به ترکیب شورای عالی کار اضافه شود. اگر این اصلاح صورت بگیرد، قابل دفاع و منطقی‌تر است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: ضرورت دارد، با اصلاح یارانه‌ها فرصت‌ها اشتغال افزایش یابد تا تورم جبران شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه