تاکید استاندار کردستان بر فراهم کردن اشتغال معتادان بهبودیافته

استاندار کردستان بر فراهم کردن زمینه اشتغال معتادان بهبود یافته تاکید کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج، بهترین راهکار پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد ارایه آموزش و مهارت‌های کاربردی به دانش آموزان است.

وی تقویت برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در آموزش و پرورش را ضروری برشمرد و افزود: از آنجا که با تقویت باورهای دینی و ایمان از ارتکاب ظلم و تعدی در جامعه می‌توان پیشگیری کرد با بهره گیری از تعالیم اسلامی، فرهنگ قرآنی، انس با نماز و الگوگیری از آیات قرآنی و تمسک به صبر و نماز از بسیاری آسیب‌های اجتماعی می‌توان پیشگیری کرد.

استاندار کردستان رسالت آموزش و پرورش را در فرهنگ‌سازی بسیار خطیر ارزیابی کرد و گفت: آموزش و پرورش در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌های هدفمند تدوین کند، بخشی از آموزش‌های فنی حرفه‌ای بعهده فنی و حرفه‌ای است.

زارعی‌کوشا ادامه داد: با ایجاد اشتغال برای افراد فاقد شغل در جامعه می‌توان زمینه‌های گرایش به اعتیاد را از بین برد.

وی توانمندکردن بانوان سرپرست خانوار را ضروری دانست و گفت: در این راستا برنامه ریزی برای این قشر از جامعه انجام شده و تسهیلات لازم به آن اختصاص یافته است.

استاندار کردستان بر فراهم کردن زمینه اشتغال معتادان بهبود یافته تاکید کرد.

وی با اشاره به سیاستگذاری غلط دولت گذشته در بحث هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: امروز دولت با عزم جدی مسوولیت خطیری عهده‌دار شده و در جهت هدفمندسازی یارانه‌های خانوارهای کم درآمد تلاش می‌کند.

به گفته وی، سال گذشته دولت ۳۱۲ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه