عزم اردوغان برای ورود به آفریقا با صنایع دفاعی

رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار با همتای الجزائری خود از هدفش برای ورود به تحولات قاره آفریقا و تقویت روابط در حوزه صنایع دفاعی گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (دوشنبه) دیداری با «عبدالمجید تبون» همتای الجزائری خود داشت و درباره برنامه‌های آنکارا در قاره آفریقا گفت.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان در نشست خبری خود با تبون اذعان کرد که ترکیه به دنبال تقویت روابط خود با الجزائر در حوزه صنایع دفاعی است و دو کشور نقش مهمی در تضمین صلح و تامین ثبات در قاره آفریقا ایفا می‌کنند.

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به پیشرفت روابط اقتصادی و تجاری بین آنکارا-الجزیره، توضیح داد که دو کشور تصمیم گرفته‌اند تا یک شورای همکاری بلندپایه برای تحول روابط دو کشور به سطحی جدید تشکیل دهند.

اردوغان در این خصوص گفت: علی‌رغم شرایط سختی که به دلیل همه‌گیری کرونا به وجود آمده بود اما حجم تجارت بین دو کشور ۳۵٪ به نسبت سال ۲۰۲۰ افزایش داشته و سطح آن به ۴.۲ میلیارد دلار رسیده است.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که دو طرف در آینده و  برای تنوع بخشیدن به تولیدات الجزائر که یکی از دروازه‌های ورود به آفریقاست، گام‌های مطمئنی را در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری به سوی آینده برخواهند داشت.

اردوغان با بیان اینکه با تبون درباره مسائل قاره آفریقا و جهان اسلام نیز گفتگو کرده است، خاطرنشان کرد: الجزائر علاوه بر اینکه بزرگترین کشور قاره آفریقاست، یکی از کشورهای پیشرو در آفریقا نیز محسوب می‌شود».

وی در پایان تاکید کرد: «گردشگری یکی از موضوعات مهم در روابط دو کشور است چرا که روابط تاریخی ترکیه و الجزائر می‌تواند تاثیر مثبتی بر توسعه بخش گردشگری و تحکیم روابط برادرانه بین دو ملت داشته باشد».

روز گذشته (دوشنبه) عبدالمجید تبون در سفری رسمی وارد آنکارا شد و رئیس‌جمهور ترکیه از  همتای الجزایری خود استقبال کرد. رئیس‌جمهور الجزائر روابط دو کشور را بسیار قوی توصیف کرده است.

انتهای پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه