سرمایه گذاری 5.5 میلیارد دلاری هیوندای برای ساخت باتری و خودروهای برقی

گروه خودروسازی هیوندای کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد قصد دارد حدود 5.54 میلیارد دلار برای ساخت اولین خودروی تمام الکتریکی اختصاصی و تاسیسات تولید باتری خود در ایالات متحده سرمایه گذاری کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از رویترز،گروه خودروسازی هیوندای کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد قصد دارد حدود 5.54 میلیارد دلار برای ساخت اولین خودروی تمام الکتریکی اختصاصی و تاسیسات تولید باتری خود در ایالات متحده سرمایه گذاری کند. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد هیوندای در اوایل سال 2023 تاسیسات جدید خود را در ایالت جرجیا راه اندازی خواهد کرد و انتظار می رود تولید تجاری خود را در نیمه اول سال 2025 با ظرفیت سالانه 300000 دستگاه خودروی برقی آغاز کند.

این گروه خودروسازی اعلام کرد قصد دارد حدود 8100 شغل از این طریق ایجاد کند. هیوندای، که شرکت هیوندای موتور و شرکت کیا را در خود جای داده، افزود مرکز تولید باتری از طریق یک مشارکت استراتژیک ایجاد خواهد شد که جزئیات آن در مرحله بعد فاش خواهد شد.

رویترز هفته گذشته گزارش داد هیوندای در حال مذاکره برای ساخت کارخانه تولید خودروهای برقی در ایالات متحده است و با مقامات ایالت جرجیا گفتگو کرده است.

این کارخانه بخش مهمی از سرمایه گذاری برنامه ریزی شده 7.4 میلیارد دلاری هیوندای در ایالات متحده تا سال 2025 برای افزایش ساخت خودروهای برقی است. مقامات ایالت جورجیا انتظار دارند علاوه بر سرمایه گذاری، یک میلیارد دلار دیگر سرمایه گذاری اضافی از طریق تامین کنندگان غیروابسته به خود جذب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه