۷۴۳ پرونده تخلف اقتصادی ۲ هفته اخیر در خراسان‌شمالی تشکیل شد

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: ۷۴۳ فقره پرونده تخلف اقتصادی بازاریان استان در حدود ۲ هفته گذشته تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بجنورد، عصر امروز علی وفاخواه، معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: ۷۴۳ فقره پرونده تخلف اقتصادی بازاریان استان در حدود ۲ هفته گذشته تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

وی گفت: ۷۴۳ فقره پرونده تخلف اقتصادی بازاریان استان در حدود ۲ هفته گذشته تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی افزود: طرح تشدید نظارت بر بازار استان از ۱۸ اردیبهشت ماه جاری آغاز شده است و اکنون ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۶ هزار و ۲۵۰ مورد بازرسی از بازار استان انجام شده است که منجر به تشکیل پرونده و برخورد با متخلفان شده است ادامه داد: در این مدت بیشتر تخلفات شامل گران‌ فروشی، عدم درج قیمت، عرضه خارج از شبکه و عدم اعلام موجودی بوده است.

وی گفت: طرح تشدید نظارت بر بازار برای رصد فعالیت واحدهای صنعتی، صنفی و توزیعی در سراسر استان در حال اجرا است و در آن بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت، بازرسان شرکت شهرک‌های صنعتی، جهاد کشاورزی و بازرسان اتاق اصناف سراسر استان مشارکت دارند.

وفاخواه افزود: در این طرح ۱۰۰ گروه بازرسی در استان حضور دارند که ۷۰ گروه در مرکز استان حضور داشته و ۳۰ گروه، بازار سایر مناطق استان را نظارت و بررسی می کنند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: شهروندان سراسر استان در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی می‌توانند مراتب را به تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

گفتنی است، اکنون حدود ۲۶ هزار واحد صنفی شامل پنج هزار و ۵۷۶ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان‌شمالی زیر نظر ۱۳۸ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

انتهای‌پیام/ز

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه