وقتی مردم برای لحظاتی شهردار آبدان می‌شوند!

شهرداری آبدان در ابتکاری جالب از شهروندان خواست تا خود را برای لحظاتی در جایگاه شهردار این شهر قرار دهند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شهرستان دیر، جامعه امروز با قرارگیری در دهکده‌ ارتباطی، نیازمند به افراد خبره‌ای است که به‌عنوان پل رابط مسؤولان و مردم نقش آفرینی ‌کنند و این مهم به انجام نمی‌رسد مگر با وجود انسان‌هایی که روحیه مردمداری را کنار تخصص ارتباطی خود به‌کار بسته باشند.

روابط‌عمومی‌ها همواره با به‌کار بستن تخصص خود و ایده پردازی‌های جدید، دستاورد‌های قابل توجهی را برای مردم منطقه خود داشته‌اند و از‌ این رو به گفت‌وگو با یکی از جوانان ایده‌پرداز حوزه روابط‌عمومی پرداخته‌ایم.

حسین‌سعیدی‌کیا؛ روابط‌عمومی شهرداری آبدان شهرستان دیر، با ایده‌پردازی خلاقانه خود در حوزه شفافیت و مشارکت مردمی در عرصه اداری شهرداری آبدان، با راه‌اندازی پویش مشارکتی مردمی، از شهروندان خواست تا خود را برای لحظاتی در جایگاه شهردار این شهر قرار دهند و فعالیت‌هایی که شهردار پشت میز ریاست شهرداری باید انجام دهد و نداده‌است را به روابط‌عمومی اطلاع دهند و طرح‌هایی که در این حوزه دارند را اعلام کنند.

این طرح مشارکت مردمی، علاوه بر تقویت روحیه مردمداری، موجب ورود مردم به عرصه مدیریتی و تقویت شفافیت‌گرایی توسط جایگاهای مسؤولیتی می‌شود و نیز مردم مدار بودن تصمیمات شهری که موجب جلوگیری از فساد می‌شود را نیز در پی‌ دارد.

حسین سعیدی‌کیا در این باره گفت: قبل از ورود به عرصه روابط‌عمومی در حوزه رسانه و خبرنگاری فعالیت داشتم و وقتی متوجه شدم در جایگاه روابط‌عمومی، می‌توانم به‌طور دقیق‌تری به مطالبات و حل مشکلات مردم بپردازم در سال ۹۴ وارد عرصه روابط‌عمومی شدم.

کمبود نیرو

مسؤول روابط‌عمومی شهرداری آبدان با بیان‌اینکه کمبود نیرو در سازمان‌ها و ادارات موجب شده‌است تا روابط‌عمومی‌ها در بخش‌های مختلف مسؤولیتی یک اداره ورود کنند افزود: مهمترین‌ وظیفه‌ روابط عمومی‌، شناخت‌ افکار عمومی و نفوذ در آن‌ برای جلب‌ رضایت‌ افکار عمومی نسبت‌ به‌ سازمان‌ است‌.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در بسیاری از ادارات جایگاه روابط‌عمومی به اشخاصی سپرده شده که هیچگونه تخصصی در عرصه رسانه ندارند و این امر موجب پسرفت بسیاری از ادارات گشته و علاوه بر این، بسیاری از ادارات نیز در چارت تشکیلاتی خود، جایگاهی به‌نام روابط‌عمومی ندارند که امید‌است باتوجه به اهمیت موضوع دهکده ارتباطی رسانه‌ای، شاهد رفع این نواقص باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه