مدل‌سازی منابع انرژی تجدیدپذیر به کمک هوش مصنوعی و کلان داده

زمینه‌های توسعه مدل‌سازی و پیش‌بینی تولید منابع انرژی تجدیدپذیر به کمک هوش مصنوعی و کلان داده از طریق طرح‌های نوآورانه فراهم شد.

به گزارش سرویس علم و پیشرفت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،یکی از پروژه‌های اولویت‌دار ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مدل‌سازی و پیش‌بینی تولید منابع انرژی تجدیدپذیر به کمک هوش مصنوعی و کلان داده است.

این ستاد طی فراخوانی از شرکت‌های دانش‌بنیان و یا سایر شرکت‌های توانمند و علاقمند به حضور در این پروژه‌ها با ارائه اطلاعات تقاضا‌شده در این فراخوان می‌توانند در فرآیند انتخاب مجریان قرار گیرند.

ازجمله مشخصه‌های مهم در ارزیابی، قابلیت مدل‌سازی، ارزیابی و پیش‌بینی منابع انرژی تجدیدپذیر در حوزه‌های انرژی‌های برق‌آبی، بادی، خورشیدی، زیست‌توده و زمین‌گرمایی است.

معماری مبتنی بر Micro services، دارای قابلیت توسعه‌پذیری، لحاظ کردن داده‌های مکانی و زمانی و مبتنی بر شبکه‌های عصبی بازگشتی و یا فناوری‌های کاراتر و تطابق‌پذیری با استانداردهای IEC ازجمله مواردی است که در ارزیابی‎ها، مورد توجه قرار می‌گیرد.

طرح‌ باید قابلیت جمع‌آوری، مدیریت و تحلیل فراداده‌های مختلف از منابع مختلف داخلی، ماهواره‌ای و … همچون ERA5 را دارا و از تعدیل و تبدیل متغیرهای ارزیابی بر اساس مدل‌های کارا برخوردار باشد.

طرح‌ها باید دارای قابلیت‌های جمع‌آوری، مدیریت و تحلیل داده‌های جغرافیایی باشند. دارای تطابق و قابلیت Data Fabric و تحلیل داده بوده و از قابلیت هوشمندی تصمیم‌گیری برخوردار باشند.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس https://aimatch.ir/job/  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه