توسعه فیبر درون شهری مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی/۱۰۰درصدمناطق شهری مجهز به اینترنت پرسرعت

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی از عزم جدی مخابرات استان برای توسعه سرویس‌های با کیفیت باند پهن خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۸۰ درصد مناطق روستایی تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار دارد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از ارومیه، چنگیز نوری مدیر عامل شرکت منطقه آذربایجان‌غربی، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و شاخص‌های مخابراتی در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ برای مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی سال توسعه فیبر درون شهری و واگذاری سرویس‌های با کیفیت باندپهن است.

وی افزود: این سرویس ها (FTTH,FTTX) در سطح استاندارد های جهانی هستند و ما در ۴۵ روز اول سال در سطح استان ۴۰۰ خانوار متقاضی را به این شبکه ارزشمند متصل کرده‌ایم.

نوری خاطرنشان کرد: در ۱۱ شهرستان آذربایجان‌غربی، از سال گذشته زیرساخت‌های ارائه خدمات باندپهن بر بست فیبرنوری ایجاد شده و امسال علاقه‌مند هستیم تا با همراهی رسانه‌ها این خدمات را به صورت گسترده در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: متقاضیان می‌توانند این خدمات را بر بستر فیبرنوری و تا ۷۰ مگابیت بر ثانیه  سرعت از مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی دریافت کنند که قطعا دریافت این سرویس باکیفیت برای مشترکین لذت بخش خواهد بود.

نوری ادامه داد: تعدادی از روستاها نیز به شبکه FTTH  متصل شده‌اند که ما شاهد افزایش قابل توجه متقاضیان دریافت این سرویس با کیفیت در روستاها نیز هستیم.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی توسعه زیرساخت‌های فیبرنوری در استان را حق مشترکین مخابرات عنوان کرد و افزود:  این حق مردم استان است که از این سرویس‌های با کیفیت بهره مند باشند و ما نیز مصمم به توسعه آن در مناطق مختلف استان و جلب رضایت مشترکین هستیم، البته توسعه زیرساخت‌ها و واگذاری سرویس VDSL نیز با قدرت در حال انجام است.

وی گفت: ما امیدواریم برنامه سنگین توسعه در استان را که شرکت مخابرات ایران برای آذربایجان غربی تدارک دیده است را تحقق ببخشیم.

نوری در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص افزایش موارد سرقت کابل‌های مخابراتی با تقدیر از تلاش‌های بسزای نیروی انتظامی در مقابله با این آسیب اجتماعی خاطرنشان کرد: مخابرات به هیچ عنوان در موارد سرقت از مشترکین درخواست مساعدت مالی برای تامین کابل دزدیده شده نمی‌کند، اما در مواردی که برای چندمین بار کابل مشترکی مورد سرقت قرار می‌گیرد، خود مشترک داوطلبانه و با تمایل خود برای تسریع روند جایگزینی برای تامین کابل مخابراتی اعلام آمادگی می‌کند.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی تاکید کرد: متاسفانه در سال گذشته بیش از ۹ میلیارد تومان از محل سرقت تجهیزات مخابراتی به شبکه مخابراتی آسیب وارد شده که امیدواریم با حل ریشه‌ای آسیب‌های اجتماعی شاهد هزینه کرد این مبلغ در رشد و توسعه شبکه ارتباطاتی استان باشیم.

نوری همچنین در خصوص آخرین وضعیت تحت پوشش اینترنت پرسرعت در آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۸۰ درصد مناطق روستایی تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار دارند که ما آماده‌ایم با همراهی دولت در قالب طرح USO وضعیت ارتباطاتی روستاها  را بهبود ببخشیم، در همین  ۲ سال گذشته نیز بیش از ۴۰۰ روستای استان از طریق همراه اول به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شد.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی همچنین در خصوص برنامه استان برای نسل پنجم اینترنت همراه ۵G اظهار کرد: فعلا برنامه‌ای در این خصوص به استان ابلاغ نشده اما قطعا در صورت ابلاغ شهر ارومیه در اولویت این اقدام خواهد بود.

نوری افزود: اولویت ما در سال جاری توسعه و بهبود کیفی شبکه ارتباطی در استان خواهد بود و در این راستا امروز هفت هزار خانوار از سرویس باند پهن ftth  در استان بهره مند هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه