گفتمان‌سازی دانشجویان در خصوص خام‌فروشی از مصادیق جهاد تبیین

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: گفتمان‌سازی دانشجویان برای کاهش خام‌فروشی یکی از مصادیق جهاد تبیین است.

سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در ارومیه اظهارداشت: بودجه‌ای که در جریان سفر اخیر ریاست جمهوری، به آذربایجان‌غربی تخصیص پیدا کرده بودجه‌ای ویژه است که به واسطه‌ی عقب‌ماندگی‌های استان و مسائلی نظیر دریاچه ارومیه به این شکل لحاظ شده است.

وی افزود: با توجه به این که دیوان محاسبات بر روند تخصیص بودجه مصوب در سفر استانی ریاست جمهوری نظارت خواهند کرد ما به عنوان نمایندگان استان نیز پیگیر خواهیم بود که این روند و همچنین بحث تحقق مصوبات مذکور، عملیاتی شود.

ذاکر در ادامه با اشاره به دیدار دانشجویان استان در دیدار با رئیس جمهور گفت: گفتمان‌سازی دانشجویان برای کاهش خام‌فروشی یکی از مصادیق جهاد تبیین است.

وی تصریح کرد: هدف ما باید این باشد که حتی یک کیلوگرم ماده‌ی خام بدون فرآوری به خارج از کشور صادر نشود و تحقق این امر مستلزم همت ویژه‌ی همه‌ی مسئولین است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز داشت: در استان ما طلا به صورت انبوه تولید می‌شود که می‌توانیم مجتمع‌های طلاسازی را ایجاد کنیم، اگر شهرک سنگ‌بری در مقیاس بزرگ ایجاد شود، سنگ‌های زینتی نیز اینجا تولید می‌شود و دیگر نیاز نیست برای برش به سایر استان‌ها یا برخی کشورهای همسایه صادر شود، از نمکی که این‌جا برداشت می‌شود به راحتی می‌توان شیشه و از معادن موجود کود پتاس تولید کرد که تمام این موارد مستلزم وجود بودجه و اهتمام ویژه است.

ذاکر ضمن ابراز حمایت از پیشنهاد استفاده از ظرفیت جوانان برای مشاوره به استاندار که در دیدار نخبگان آذربایجان‌غربی با رئیس جمهور توسط نماینده بسیج دانشجویی مطرح شد، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس همواره سعی می‌کنم که از جوانان مشاوره بگیرم و مشاوران استاندار هم باید جوان باشند و از ظرفیت تشکل‌های دانشجویی و بسیج دانشجویی در خصوص مسائل استان و برای مشاوره استفاده شود چرا که این جوانان می‌توانند اطلاعات ارزنده‌ای را در اختیار مسئولین قرار دهند و بر اساس بیانیه‌ی گام دوم، جوانان محور حرکت ما هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه