فتح خرمشهر نقطه عطف پیروزی‌های رزمندگان در جنگ بود

فرمانده سپاه نهاوند فتح خرمشهر را نقطه عطف و سرآغازی بر پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام در طول جنگ عنوان کرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از نهاوند، علی مختاری بعد از ظهر امروز در نشست خبری گرامیداشت سوم خردادماه اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر ۵۵۰ عنوان برنامه از سوی سپاه شهرستان نهاوند در پایگاه‌های مقاومت و بسیج اقشار برگزار می‌شود.

وی از سرکشی ۱۰۰ خانواده شهید در شهرستان خبر داد و با بیان اینکه در بین آنها سه خانواده شهید مربوط به عملیات الی بیت‌المقدس است افزود: از سوی دیگر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ۱۳۰ نشست جهاد تبیین با حضور جوانان به صورت حضوری و برخط برگزار و ابعاد آزادسازی خرمشهر و چگونگی ایفای نقش در خرمشهرهای پیش رو مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه نهاوند برگزاری صبحگاه مشترک با حضور مسئولان را از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت آزادسازی خرمشهر عنوان کرد و گفت: در این هفته یادواره شهدا در قالب محله‌محور، روایتگری ایثارگران در ۱۰۰ مسجد، مسابقات فرهنگی، ویزیت رایگان، خاطره‌گویی، عصر شعر، مسابقات ورزشی، تقدیر از جانبازان ۷۰ درصد به بالا، حلقه‌های صالحین و حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم برگزار خواهد شد.

وی از افتتاح چند طرح عمرانی خبر داد و افزود: ساختمان تجمیعی پایگاه شهری، میدان صبحگاه سپاه، ساختمان پذیرش و گلخانه مرکز صیانت به مساحت ۲ هزار متر مربع افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

مختاری در ادامه فتح خرمشهر را نصرت الهی و پیروزی بر دشمنان دین خدا عنوان کرد و افزود: در تاریخ صدر اسلام همیشه عدِه و عدّه دشمن از مسلمانان بیشتر بود اما در نهایت پیروزی برای مسلمانان رقم می‌خورد و فتح خرمشهر نیز نمونه‌ای از این نصرت الهی بود که به وقوع پیوست.

وی فتح خرمشهر را نقطه عطف و سرآغازی بر پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام در طول جنگ عنوان کرد و گفت: فتح خرمشهر سرآغازی بر شکست‌ دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس بود و در حال حاضر نیز مقاومت نظام جمهوری اسلامی در برابر استکبار نشات گرفته از فتح خرمشهر است.

فرمانده سپاه نهاوند بر ضرورت انتقال رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات آزادسازی خرمشهر تاکید کرد و افزود: فتح خرمشهر حادثه‌ای عادی نبود که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.

انتهای پیام/ 3140

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه