۵۵ درصد طلاق‌ها ناشی از اعتیاد است

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ۵۵ درصد طلاق‌ها ناشی از اعتیاد است

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، اولین مرکز اقامتی خیرساز ویژه نگهداری و درمان معتادان متجاهر با حضور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

این اردوگاه در فضای ۲ هزار مترمربع با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از محل کمک خیرین ساخته شده و ظرفیت نگهداری ۳۰۰ نفر معتاد متجاهر را دارد.

دکتر اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در مراسم بهره‌برداری از این مرکز گفت: امیدواریم بهره برداری از مرکز خیرساز، آغاز یک جریان برای گسترش این کار باشد.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن، هر کس یک فرد را احیا کند، یک جامعه را احیا کرده است و موضوع نجات معتادان نیز در زمره همین کار است.

مومنی خاطرنشان کرد: هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند آسیبهای اجتماعی را حل کند. اما رفع این آسیبها با مردمی سازی ممکن است و خیران، بخش خصوصی، دولتی و مردم همه باید در کنار هم کمک کنند تا این آسیبها برطرف شود.

وی افزود: بر اساس یک نظرسنجی که طی پنج سال در نیروی انتظامی انجام شد، مقابله با اعتیاد در اولویت نخست مطالبات مردم بوده است. یک فرد معتاد چندین خانواده را درگیر می‌کند. اعتیاد یک مشکل فردی و اجتماعی است و ۵۵ درصد طلاق‌ها ناشی از اعتیاد است. حال که بسترهای مختلف مقابله با اعتیاد فراهم شده است، همه باید کمک کنیم تا این آسیب که منشا بسیاری از آسیبهای دیگر است به سامان برسد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی هم دراین مراسم گفت: امیدواریم این مرکز، مسیری برای بازگشت افراد به مسیر زندگی طبیعی باشد و همه وظیفه داریم کمک کنیم افرادی که گرفتار اعتیاد شده اند به زندگی عادی برگردند.

وی افزود: وظیفه داریم نگذاریم افراد بیشتری دچار اعتیاد شوند و همه باید کمک کنیم شهر، عاری از وجود معتادان باشد و چهره شهر مشهد معنوی و پاک باشد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه