دبیرخانه شورای عالی جوانان احیا می‌شود/نگاه رئیس جمهور به جوانان جدی است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: با برگزاری جلسات و پیگیری امور فرابخشی این حوزه و بخشی از سازمان ملی جوانان که ماموریت‌های ستادی و فرابخشی، کلیدی و راهبردی دارد، احیا خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از زنجان، وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ظهر امروز در جلسه ساماندهی جوانان استان زنجان اظهار کرد: نگاه رئیس جمهور به جوانان جدی است و به همین خاطر بحث ادغام جوانان با ورزش را یک اتفاق غلط عنوان کردند، که هم اکنون در کشور نیز کسی مدافع انجام چنین کاری نیست.

وی با بیان اینکه نگاه دولت بر تشکیل و احیای سازمان حوزه جوانان است، اضافه کرد: در این زمینه موانعی وجود دارد که خود مجلس شورای اسلامی باید تصمیم‌گیری کند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تشکیل شورای عالی جوانان پس از 23 سال بیان کرد: با برگزاری جلسات و پیگیری امور فرابخشی این حوزه و بخشی از سازمان ملی جوانان که ماموریت‌های ستادی و فرابخشی، کلیدی و راهبردی دارد، احیا خواهد شد.

یامین‌پور از احیای این سازمان با فرآیندهای لازم خبر داد و گفت: با احیای شورای عالی جوانان پست‌هایی هم تعریف خواهد شد که بر اساس آن رئیس جمهور یک مشاور مستقل در امور جوانان خواهد داشت.

یامین‌پور در ارتباط با شیوه فعالیت دستیاران و مشاوران جوان نیز گفت: در سیستم جدید مجموعه دستیاران جوان و مشاوران بصورت شبکه‌ای در شورای عالی جوانان به عنوان ستاد همکاری خود را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ستادهای ساماندهی جوانان ذیل این شورای عالی جوانان تشکل خواهد شد، گفت: به تازگی مقدمه دستورالعملی در سازمان اداری و استخدامی به وزرا، استانداران و روسای سازمان‌های مستقل دولتی اعلام شده است که می‌توانند بین یک تا پنج نفر به عنوان دستیار جوان داشته باشند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به بیانیه گام دوم انقلاب و تأکید رهبر انقلاب اسلامی به بحث توجه به جوانان نیز اشاره کرد و گفت: محور این بیانیه  جوانان است، هر چند البته نگاهی که به این قشر در این مقطع وجود دارد، با سال‌های گذشته متفاوت است.

وی جوان‌‌گرایی را یک انتخاب راهبردی برای نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب رویکردی کاملا جوانانه بود که رهبری طی سال‌های گذشته نیز خواستار توجه به این مقوله یعنی جوانان شدند.

یامین پور با تاکید بر اینکه جوانان هم می‌توانند در حل مسائل طراحی‌هایی داشته باشند و هم بازوی اجرایی خوبی برای اجرای سیاست‌ها هستند، گفت: رهبر انقلاب دستور دادند در اجراییات باید مشارکت مردم جلب شود که یکی از این بازوها تشکل‌های جوانان از جمله سازمان جوانان و سایر تشکل‌های جوانان در سراسر کشور است.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: بخشی از جوانگرایی که مطالبه به حق دستگاه‌های حاکمیتی است از طریق جوانان عضو ستاد انجام می شود، البته اتفاقاتی خیلی خوبی هم در این زمینه افتاده است که در ۶ ماه تشکیل دولت ۵۴ درصد انتصابات در رده مقامات در سطح ملی در وزراتخانه‌های عضو شورای عالی جوانان از متولدین ۵۷ به بعد هستند.

یامین پور با بیان اینکه در این عرصه باید از تجربیات کسانی که مو سفید کرده اند استفاده کرد، اما در بعضی از رده‌ها می‌شود از جوانان استفاده کرد، گفت: جایی که می‌شود از جوانان استفاده کرد نباید از حضورشان استنکاف کرد که این دستور راهبردی رهبر انقلاب است.

یامین‌پور درباره اشتغال هم با بیان اینکه آماده همکاری با پارک‌های علم و فناوری هستیم، گفت: در سه حوزه رویدادهای مسئله محور و در حوزه تشکیل تعاونی‌های جوانان و مشاغل و کسب و کارهای خانگی با پارک‌های علم و فناوری همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام/73005/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه