معاون سازمان بنادر: عبور مسافر و کالا از بنادر غیر تجاری تسهیل می‌شود

معاون بنادر و دریانوردی ایران گفت: این سازمان برنامه‌هایی جهت تسهیل عبور و مرور کالا و مسافر در بنادر غیر تجاری دارد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بوشهر، حسن بیک محمدلو ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیران کل سازمان بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دولت جدید، توجه ویژه به بنادری است که مردم از آن انتفاع اقتصادی دارند، حتی اگر منفعتی برای دولت نداشته باشد.

معا‌ون سازمان بنادر و دریانوردی افزود: برنامه‌هایی در سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار داریم به جهت تسهیل عبور و مرور کالا و مسافر در بنادری که به نوعی تجاری نیستند و باید توجه ویژه‌ای به مشکلات مردم آن منطقه شود خصوصاً در بنادر شمال استان با تمرکز بیشتر بر بندر دیلم، ریگ و گناوه که برای لایروبی این بنادر تصمیماتی اتخاذ شده و همچنین ساخت اسکله‌هایی که بتواند به انتفاع اقتصادی مردم کمک کند.

وی نگاه دولت را توجه ویژه به دریا و انتفاع استان‌های ساحلی از ظرفیت‌های دریایی کشور دانست و تصریح کرد: سهم اقتصاد ساحلی ما از تولید ناخالص داخلی رقم قابل توجهی نیست و باید افزایش پیدا کند و تلاش ما در طول دولت سیزدهم بر این است که این اهداف را مورد توجه قرار دهیم.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ارتباط با همسایگان از دیگر سیاست‌های دولت است اضافه کرد: توجه ویژه به کشورهایی که در محدوده آب‌های سرزمینی با آن‌ها همسایه هستیم باعث ترافیک بار در انبار می‌شود و ایجاد اشتغال را در پی خواهد داشت و موضوع احیای مسافربری دریایی کویت باید مورد توجه استان بوشهر قرار بگیرد.

بیک محمدلو ادامه داد: به جهت اینکه این سازمان کار تخصصی انجام می‌دهد باید برای تربیت نیروی متخصص و توانمندسازی آن‌ها با برگزاری دوره‌های توانمندسازی، برنامه داشته باشیم و توجه ویژه به نسل جوان از انتظارات ما است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در این مراسم از سیاوش ارجمندزاده تجلیل و محمد شکیبی نسب به عنوان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر معارفه شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه