هنرمندان با زبان هنر به تبیین دستاوردهای انقلاب بپردازند/ سینما پردیس گنبدکاووس تا پایان خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل حوزه هنری گلستان گفت: زبان هنر بهترین زبان برای تبیین موضوعات بود و هنرمندان می‌توانند از این طریق به تبیین دستاوردهای انقلاب بپردازند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از گنبدکاووس، سیدحسام بنی‌فاطمه امروز در نشست با اصحاب هنر و رسانه در حسینیه امام صادق(ع) اظهار کرد: پرورش هنرمندان متعهد با نگاه ارزشی و اخلاقی و حمایت از تولید آثار فاخر و متعهدانه دو وظیفه مهم حوزه هنری است.
وی تصریح کرد: هنرمندان متعهد گلستانی در زمان سیل به طور خودجوش به کمک سیل زدگان شتافتند و عکس این هنرمندان در قالب نمایشگاه در زمان رئیس مجلس شورای اسلامی سابق در صحن مجلس به نمایش گذاشته شد.
مدیرکل حوزه هنری گلستان خاطرنشان کرد: نگاه حوزه هنری گلستان با نگاه ارزشی شهید اوینی بوده و وی قبل از هرچیز به خودسازی خود پرداخت و هنرمندان نیز قبل از هر فعالیت هنری باید خودسازی را انجام دهند.
وی ادامه داد: سند تحول چهار ساله حوزه هکری بر مبنا مفهوم وحدت و منجی بوده و با توجه به بررسی های انجام شده متوجه شدیم استان گلستان علاوه بر رنگین کمان اقوام، رنگین کمان ادیان بوده و با توجه به اینکه همه ادیان به مفهوم ادیان تفاهم داشته این دو موضوع در سیاست کاری دیده شده است.
بنی فاطمه گفت: در نگاه یکساله حوزه هنری نیز دو موضوع شعار سال و جهاد تبیین در دستور کار قرار داشته و هنرمندان با زبان هنر که بهترین زبان برای بیان واقعیت ها است می توانند به تبیین دستاوردهای انقلاب بپردازند.
وی بیان کرد: امروز با نشستی که با شهردار، فرماندار و امام جمعه گنبدکاووس داشتم پیشنهاد دادم تا المان میادین شهرها با مشاوره رایگان هنرمندان انجام شده و  از ظرفیت هنرمندان شهرستان گنبدکاووس در ساخت این المان ها بکارگیری شود.
مدیرکل حوزه هنری گلستان ابراز کرد: هنرمندان شهرستان می توانند هفته ای به نام هنر را برنامه ریزی کرده و در این هفته برنامه های متنوع هنری خود را در قالب جشنواره برگزار کنند.
وی در خصوص پروژه های عمرانی حوزه هنری گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار سینمای دولتی در استان فعالیت دارد که دو سینما در گرگان، یک سینما در ازادشهر و یک سینما در گنبدکاووس است.سینمای گنبدکاووس با همکاری بخش خصوصی به سینما پردیس با ۶ سالن مجزا و با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان بهسازی شده که نهایت تا پایان خردادماه به بهره برداری می رسد.
بنی فاطمه بیان کرد: پروژه بعدی این حوزه بهسازی سینمای ازادشهر و تبدیل ان به پردیس سینمایی بوده و پیش بینی می شود برای ان ۱۲ میلیارد تومان هزینه شود.
تمرکز زدایی و استعدادیابی دو رویکرد مهم حوزه هنری گلستان است
معاون فرهنگی حوزه هنری گلستان گفت: دو رویکرد مهم مسئولان جدید حوزه هنری گلستان تمرکززدایی و استعدادیابی بوده و تلاش داریم فعالیت ما فراتر از مرکز استان باشد.
صالح کاهانی اظهار کرد: سابقه فعالیت حوزه هنری گلستان به بیش از ۲۰ سال می رسد اما متاسفانه به شهرستان ها توجه زیادی نشده و با وجود اینکه در مرکز استان فعالیت های خوبی انجام شده اما اطلاع رسانی صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: حوزه هنری گلستان در هفت بخش و یا واحد فعالیت دارد و تلاش ما این است که در هر واحد شهرستان ها سهمی داشته باشند.
معاون فرهنگی حوزه هنری گلستان با بیان اینکه اموزش هنرمندان مهمترین موضوع برای حوزه است خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های جدید اموزشی و به روز رسانی اصحاب هنر و رسانه مهمترین موضوع برای ما بوده و در این مسیر اموزش هایی در سراسر استان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: آموزشگاه سوره که یکی از زیرمجموعه های این حوزه بوده احیا می شود و ما امادگی داریم تا هر هنرمندی بتواند در این حوزه فعالیت کند و ما حمایت های‌معنوی و فکری خواهیم داشت.
انتهای پیام/۲۳۰۷

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه