۷۰ قطعه آب‌بندان غیرمجازِ مسیر گرگانرود در توزیع آب ایجاد اختلال می‌کند

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از وجود ۵۰۰ قطعه آب‌بندان مجاز در این استان خبر داد و گفت: آب‌بندان‌های غیرمجاز در توزیع آب گرگانرود ایجاد اختلال می‌کنند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از گرگان، سیدمحسن حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سطح استان گلستان تعداد ۵۰۰ قطعه آب‌بندان مجاز وجود دارد که پیش‌بینی ۲۰۰ تا ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب را ذخیره می‌کنند.

وی از وجود ۷۰ قطعه آب‌بندان غیرمجاز در مسیر گرگانرود خبر داد و گفت: این آب‌بندان‌های غیرمجاز در بالادست «سد وشمگیر» توسط افراد احداث شده است که ۲۸۰ هکتار مساحت دارد و ۵ میلیون مترمکعب تا ۶ میلیون مترمکعب آب را ذخیره و مورد استفاده پرورش ماهی قرار دادند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ابراز کرد: سال گذشته حدود ۳۰ درصد سدهای آبگیری در حوزه گرگانرود بود و امسال به ۲۵.۵ درصد رسیدیم.                                                                                                        

حسینی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در حوزه گرگانرود به برکت نزول بارش باران ۲۱ درصد سدهای حوزه گرگانرود آب داشت و امسال ۲۹ درصد سدهای این حوزه اکنون آب ذخیره دارد.

وی از وجود کارگروه توزیع سد خبر داد و اظهار کرد: برای آن که آب سدهای گلستان به بهترین وجه توزیع شود کارگروه توزیع سد داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای گلستان افزود: بعضی از آب‌بندا‌ن‌ها که در گلستان وجود دارند ولی در حاشیه رودخانه نیستند وظیفه ما این است که مانع از آبگیری این‌بندان‌ها شویم امسال این کار را شروع کردیم و امیدوارم که این موضوع تا پایان سال به اتمام برسد.

حسینی خاطرنشان کرد: آب‌بندان‌های غیرمجاز در توزیع آب گرگانرود ایجاد اختلال می‌کنند.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹/س

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه