اعتمادسازی با استفاده از سرمایه‌های خُرد مردم در بزرگ‌ترین پروژه‌های شهری

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان شرق گفت: در بحث اعتمادسازی کار بسیار خوبی که توسط این شرکت صورت گرفته، استفاده از سرمایه‌های خُرد مردم در بزرگ‌ترین پروژه‌های شهر است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از مشهد، رشید صحابی مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان شرق در گفت‌وگو با نمایندگان رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: در بحث اعتمادسازی کار بسیار خوبی که توسط این شرکت صورت گرفته، استفاده از سرمایه های خرد مردم در بزرگترین پروژه های شهر است که می توانست ادامه داشته باشد. اما به دلایلی متوقف شد که چرایی آن را اصحاب رسانه می توانند پیگیری کنند.

وی افزود: برای ساخت و ساز در پروژه های جدید نیز ابتدا صنف را مشخص کردیم و مشارکت و تملکات در حال انجام است. لذا برا مخاطب و جذب سرمایه گذار دغدغه ای نداریم.

صحابی خاطرنشان کرد: در پروژه های خود با استفاده از طرح سهام پروژه و استفاده از سرمایه های خرد مردمی تلاش کردیم در بازه زمانی 3 تا 5 ساله منابع مالی آنها بازگردد و این به سایر بافت ها تسری پیدا کند. اما با مشکلات به وجود آمده و متوقف شدن آن، فازهای دیگر انجام نشد تا جایی که شرکت از ادامه کار در پروژه های دیگر منصرف شد. اما با تغییر نگاه هیئت مدیره درباره این پروژه ها و اعتماد سازی مجدد، کار را دوباره شروع کردیم.

وی افزود: این شرکت هم بیت المال و هم حق الناس است. حق الناس از طریق سهام پروژه و بیت المال ازطریق سهام داری که دولت از طریق سازمان بازآفرینی سهام دار اصلی شرکت است.

صحابی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در خصوص عارضه یابی پروژه ها به این نتیجه رسیدیم که شرکتی باید ایجاد کنیم که ابتدا به ساکن است. لذا با فرض مطالعاتی، ارکان جهت ساز در برنامه عملیاتی شرکت را تدوین کردیم که در آن نحوه بهره برداری بسیار مهم بوده است.

وی افزود: معتقدیم شاید علت موفقیت کم بسیاری از مجموعه های ما در سطح شهر مانند پروژه میدان شهدا، عدم نگاه صنفی و تخصصی در آنها بوده است.

صحابی تاکید کرد: نگاه اقتصادی و درآمدزایی صرف نداریم. ما کار را انجام می دهیم و درصدی را به عنوان مدیریت پیمان دریافت کنیم و انتفاع با مشارکت مردم و سود آن به خود مردم می رسد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن سازان شرق در ادامه گفت: در حوزه صنعت ساختمان بیش از ۳۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر می شوند لذا وقتی پروژه بزرگی احداث می شود عملا صدها نفر درآن اشتغال زایی صورت می‌گیرد و در زمانی که پروژه به بهره برداری می رسد این رقم در بحث بهره‌برداری افزایش پیدا می کند. شهر ما آبستن بازسازی و نوسازی است و ساماندهی در بخش خصوصی ما رخ می دهد و این در سیستم مدیریت شهری به جهت روزمرگی‌ها رخ نمی‌دهد. نگاه ما کمک به مدیریت شهری و موضوعاتی است که سرمایه گذار احساس امنیت کند. ما نگاه اقتصادی نداریم و از اهداف اصلی مااحیای بافت های فرسوده است تا با منابع مردم ساخت و ساز انجام و ارزش افزوده به خود مردم باز گردد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه