اسلام هراسی راهبرد استکبار در ستیز با آموزه‌های اسلام است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اسلام هراسی یکی از راهبردهای استکبار در ستیز با ارزش‌ها و آموزه‌های اسلام و هجمه به مسلمانان است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با جمعی از علمای مسلمان هندوستان اظهار کرد: بدخواهان اسلام و مسلمانان همواره از قدرت جهان اسلام واهمه داشته‌اند و می‌دانند اگر انرژی متراکم در امت مسلمان علیه آن‌ها متحد شود، اثری از آنان باقی نخواهد ماند.

وی افزود: سهم مسلمانان هندوستان در آزادی این کشور از سلطه انگلیس بسیار مهم و تعیین‌کننده بود و اگر همراهی آنان نبود استعمار پیر در هندوستان شکست نمی‌خورد و چنین تمدنی در شبه قاره شکل نمی‌گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: یادآوری این نقش برجسته مسلمانان در جامعه و میان بخش نخبگانی هندوستان بسیار مهم است. زیرا اتحاد و همکاری دو جامعه مسلمان و هندو رمز موفقیت و قدرت هندوستان بوده و استکبار با تفرقه‌افکنی به دنبال ایجاد سلطه و تداوم استعمار خود است.

وی افزود: استعمارگران که درصدد ایجاد اختلاف بین مسلمانان و هندوها در هندوستان هستند، خیرخواه هیچ‌کدام از این دو گروه نبوده و تنها به دنبال اجرای نیات شوم استعماری خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اسلام هراسی یکی از راهبردهای استکبار در ستیز با ارزش‌ها و آموزه‌های اسلام و هجمه به مسلمانان است. استکبار با ایجاد داعش از یک سو زمینه کشتار مسلمانان را فراهم کرد و از سوی دیگر با نسبت دادن اقدامات این گروه تروریستی به مسلمانان، تلاش کرد اسلام را دینی خشن و مخالف صلح معرفی کند.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) در دوران جاهلیت با ایجاد اتحاد میان قبایل و اقوام مختلف، تمدن بزرگ اسلامی را بنیان گذاشت. لذا امت اسلام اعم از شیعه و سنی به تأسی از این سیره پیامبر(ص) باید همواره وحدت خود را حفظ کند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه