شرکت‌های فن‌آور خراسان رضوی را ۲ برابر می‌کنیم

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: طبق توافقی که با مدیریت پارک علم و فناوری مشهد داشتیم، به دنبال این نیستیم که هر کدام از شرکت‌های فن‌آور خودمان را ۲ برابر کنیم، بلکه می‌خواهیم به طور مشترک شرکت‌های فن‌آور استان خراسان رضوی را ۲ برابر کنیم.

 به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از نیشابور، دکتر احد ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌‌نامه فولاد خراسان با مراکز علمی و دانش‌بنیان استان خراسان رضوی اظهار کرد: طبق توافقی که با مدیریت پارک علم و فناوری مشهد داشتیم ما به دنبال این نیستیم که هر کدام از شرکت‌های فن‌آور خودمان را ۲ برابر کنیم، بلکه می‌خواهیم به طور مشترک شرکت‌های فن‌آور سطح استان خراسان رضوی را ۲ برابر کنیم زیرا زیست بوم نو‌آوری استان خراسان رضوی حائز اهمیت است.

وی افزود: در دنیا ارتباط صنعت با دانشگاه ۵ درصد است. اما  در ایران ۱۶ صدم درصد است. از این رو باید کارورزی دانشجویان صنعتی انجام شود. هم برای آماده شدن دانشجویان و فارغ التحصیلان در صنعت و هم برای تحت تاثیر دادن دانشگاه این فرصت بسیار خوبی است که در دانشگاه‌های دیگر انجام می‌شود.

ضابط خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه امروز کمک می‌کند تا دانشجویان یک سال آخر را کامل کار کنند. از این رو در سال جاری دوره کارورزی دانشجویان صنعتی مشهد در مجتمع فولاد خراسان انجام خواهد شد.

ارتباط صنعت و دانشگاه نیازمند تعامل دوسویه است

کسری غفوری مدیر عامل فولاد خراسان نیز در این مراسم گفت: تحقق و عینیت بخشی به فرمایشات رهبری در تولید دانش‌بنیان نیازمند ورود عملی دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما به موضوع ساخت داخل، رفع چالش‌های اصلی صنعت از جمله حوزه انرژی و کاهش وابستگی به خارج است.

وی افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه نیازمند تعامل دوسویه است. از این رو تامین تجهیزت و نیازمندی‌های صنعت فولاد در استان خراسان رضوی فرصتی بزرگ برای تحقق همراهی علم و عمل است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه