پیشرفت 40 درصدی تونل گورمیزه بعد از 13 سال

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت 40 درصدی تونل گورمیزه، گفت: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه ۴۵۰ میلیارد تومان است.

حمید ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در شهرکرد با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه محور گورمیزه، گفت: این پروژه از سال 1388 کلید خورده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طول پروژه گورمیزه ۱۴ کیلومتر است که اردل را به دوپلان متصل می‌کند.

وی افزود: با اجرای این پروژه ضمن حذف گردنه صعب‌العبور باجگیران مسیر شهرکرد به خوزستان ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

ربیعی اضافه کرد: اعتبار این پروژه در ابتدا از اعتبارات استانی و از سال ۱۳۹۳ از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود ولی تا سال ۹۸ اعتبارات قابل توجهی به این پروژه تخصیص نیافت.

وی عنوان کرد: اعتبار سال جاری برای این پروژه ۹۶ میلیارد تومان ابلاغ شده است اما از این میزان تاکنون ۲۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه تخصیص یافته است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: این پروژه شامل ۴ دستگاه تونل ۵۰، ۱۲۵، ۱۵۰ و یک هزار و ۶۷۰ متری است که هم اکنون تونل‌های کوچک حفاری و تونل یک هزار و ۶۷۰ متری با حدود ۷۰۰ متر حفاری در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه ۴۵۰ میلیارد تومان است، گفت: چهار دستگاه پل در طول مسیر گورمیزه وجود دارد که ۲ دستگاه پل در دست مناقصه است.

انتهای پیام/68024/ی

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه