اعلام برنامه‌های بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در قم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: سالروز آزادسازی خرمشهر با شعار «ما مقاوم هستیم» در کشور برنامه‌ریزی شده است.

به‌گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قم، حجت‌الاسلام علی لقمان پور امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های سالروز گرامی‌داشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر که در سالن جلسات صداوسیمای استان قم برگزار شد گفت: امسال برای اولین‌بار سرلشکر باقری مناسبت‌های ملی دفاع مقدس را در قالب ۴۳ برنامه به تمامی دستگاه‌ها و نیروهای مسلح ابلاغ کردند که هر ماه مناسبت خودش را دارد و برای ماه خرداد به دلیل همزمانی با سالروز آزادسازی خرمشهر برنامه‌هایی تدوین شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: امسال با توجه به تأکیدات رهبری در سالروز آزادسازی خرمشهر، شعار «ما مقاوم هستیم» انتخاب شده‌است و به‌ همین‌ منظور در روز سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر «روز مقاومت و پیروزی» و روز چهارم خرداد، روز دزفول، به عنوان «روز مقاومت و پایداری» نام‌گذاری شده‌است.

وی صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان قم به میزبانی فرماندهی انتظامی و مدیریت ارتش جمهوری اسلامی را یکی از برنامه‌های مهم سوم خرداد خواند و افزود: در روز سوم خرداد پخش هماهنگ بانگ مقاومت و پیروزی راس ساعت ۱۱ صبح در صداوسیمای جمهوری اسلامی را خواهیم داشت. همچنین برگزاری همایش پیش‌کسوتان نیروهای مسلح، برگزاری اختتامیه یازدهمین دوره جایزه ادبی یوسف، برگزاری نمایشگاه کنگره شهدای روحانی و رونمایی از یادمان شهید کلهری در تهران را در این دو روز خواهیم داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم نقش لشکر ۱۷ علی‌ابن‌ابیطالب استان قم را در عملیات بیت المقدس جزو محوری‌ترین نقش‌ها خواند و بیان داشت: در این عملیات استان قم ۱۹۵ شهید، ۱۵۶۰ مجروح و ۲۷۴ مفقودالاثر را تقدیم کرده‌ است.

لقمان پور برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدای سوم خرداد را یکی دیگر از برنامه‌های اصلی این ایام دانست و اضافه کرد: برنامه غبارروبی از مزار شهدای سوم خرداد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در ساعت ۱۱ صبح  روز سوم خرداد با حضور نیروهای مسلح در جوار حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه «جهاد مقاومت» موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای اولین در سطح کشور، افزود: در آینده نزدیک شاهد تحصیل دانشجویان علاقه‌مند به دفاع مقدس در ایم دانشگاه هستیم. اکنون در استان قم  ۲ رشته کارشناسی ۸ رشته کارشناسی‌ارشد و ۲ رشته دکترا طبق مصوبه وزارت علوم و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با دفاع مقدس در حال تدریس است که شامل موضوعات روایت‌گری دفاع مقدس، معارف دفاع مقدس، هنر در دفاع مقدس، جغرافیا در دفاع مقدس، روان‌شناسی دفاع مقدس، جامعه‌شناسی در دفاع مقدس و سایر موضوعات است. 

انتهای پیام/78032

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه