ممانعت رژیم صهیونیستی از سفر هیات پارلمانی اروپا به فلسطین اشغالی

سفر یک هیات پارلمانی اروپا به سرزمین‌های اشغالی برای بررسی شهادت «شیرین ابوعاقله» با کارشکنی تل آویو لغو شد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، یک هیات پارلمانی اسپانیایی سفر خود به سرزمینهای اشغالی را به دلیل عدم صدور روادید برای رئیس این هیات لغو کرد. 

براساس گزارش الجزیره، اعضای اسپانیایی پارلمان اروپا و رئیس هیات کمیته پارلمانی روابط با فلسطین قرار بود به همراه تعدادی از نمایندگان اروپایی به فلسطین اشغالی سفر کنند تا درباره مسائل میدانی مربوط به شهادت «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره که به دست تک تیراندازهای صهیونیست به شهادت رسید بررسی و تحقیق کند. 

دو هفته پیش بود که نظامیان رژیم صهیونیستی، در یورش به منطقه «جنین» واقع در شمال کرانه باختری، این خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، از فاصله ۱۰۰ تا۱۵۰ متری به شهادت رسانده و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را زخمی کردند.

براساس این گزارش، «مانو پینِدا» که رژیم صهیونیستی از اعطای ویزا به وی خودداری کرده است روز یک شنبه گفت: اسرائیل جلوی کار این هیات پارلمانی اروپایی را گرفته است و همچنین از سفر این هیات به نوار غزه نیز جلوگیری کرده است. 

در نامه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به پارلمان اروپا آمده است، ورود پیندا به سرزمینهای اشغالی به دلیل اطلاعات دریافت شده درباره وی از سوی مقامات ذیصلاح تایید نشده است. 

«رابرت متسولا» رئیس پارلمان اروپا از این اقدام اسرائیل ابراز تاسف و تاکید کرد که نگرانی خود را با مقامات عالی مطرح خواهد کرد. 

هیات پارلمانی روابط با فلسطین شامل 18 عضو است که نهاد قانونگذاری اروپایی را از شرایط سیاسی، اقتصادی و حقوق بشری در سرزمینهای اشغالی مطلع می‌کند. 

انتهای پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه