روایت سردار جوانی از روزی که معادلات صدام به هم ریخت!

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: وقتی معادلات صدام با حماسه خرمشهر به هم خورد و صدام فهمید که نمی‌تواند با پیشروی نظامی به اهدافش برسد بنابراین چاره را در مذاکره دید تا با پس دادن خاک ایران، از ما امتیاز بگیرد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شهرستان عسلویه، سردار یدالله جوانی صبح امروز در مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر در مجتمع گاز پارس جنوبی، حماسه فتح خرمشهر را بزرگترین رویداد تاریخ معاصر ایران دانست و اظهار داشت: خرمشهر نماد ایستادگی و پیروزی ملت ایران در پرتو نصرت الهی است و این یوم الله نباید هرگز فراموش شود و بر همه ما واجب است که قدر و منزلت دفاع مقدس را بخوبی بدانیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه جنگ، یک گنج است، افزود: گنج دفاع مقدس، ظرفیت عظیمی بوده و است که باید این ظرفیت برای نسل در نسل ما مورد بهره برداری قرار بگیرد.

یدالله جوانی با بیان اینکه اصل مقاومت و ایستادگی در خرمشهر یکی از قطعات مشعشع و نورانی جنگ است، گفت: بعثی‌ها و متجاوزین گمان می‌کردند که این شهر را به راحتی تصرف می‌کنند و همه مردم بی‌دفاعش فرار می‌کنند. ولی این شهر با خلق حماسه‌ای عظیم قریب به ۴۰ روز دست به مقاومت جانانه می‌زند و هنوز که هنوز است همه آنچه که زنان و مردان در خرمشهر انجام دادند را به تصویر نکشیده‌ایم.

جوانی با بیان اینکه قدرت‌های شیطانی شرق و غرب آن زمان به حمایت از صدام برخواسته بودند، افزود: صدام در ایلام مصاحبه کرده بود و گمان می‌کرد چند روزه به تهران می‌رسد که اساسا مقاومت خرمشهر معادلات صدام را به هم ریخت.

وی افزود: وقتی معادلات صدام با حماسه خرمشهر به هم خورد و صدام فهمید که نمی‌تواند با پیشروی نظامی به اهدافش برسد بنابراین چاره را در مذاکره دید تا با پس دادن خاک ایران، از ما امتیاز بگیرد.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه صدام به طمع مذاکره و گرفتن امتیاز از ایران، خرمشهر را تا بن دندان مسلح و تبدیل به دژ نفوذناپذیر کرده بود گفت: صدام با انبوهی از نیروهای بعثی، موانع متعدد، کانال‌های آب، تله‌های انفجاری و تجهیزات نظامی، خرمشهر را غیرقابل نفوذ کرده بود که تمام کارشناسان نظامی دنیا بر این اتفاق بودند که جمهوری اسلامی برای رسیدن به شهرهای اشغال شده هیچ راهی جز مذاکره ندارد. تا جایی که در عملیات بیت المقدس از نیروهای بعث عراق، ۱۹ هزار نفر اسیر و ۱۶ هزار نفر کشته و زخمی شدند.

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم جنگ، گنج است یعنی همچون تاریخ حاوی درس و عبرت هاست. دشمن تجاوزگری و اشغال کرد، به گمان خود خرمشهر را تسخیر ناپذیر کرد اما در نهایت چیزی اتفاق افتاد که کسی فکرش را نمی‌کرد.

جوانی با اشاره به اینکه صدام گفته بود هرکس خرمشهر را فتح کند کلید بصره را به او می‌دهم افزود: صدام می‌گفت امکان ندارد یک نیروی نظامی زیر آتش توپ خانه ما با موانع و نیروهای این شهر مقابله کند و بازپس‌گیری خرمشهر را از محالات می‌دانست. اما فتح خرمشهر و آن کاری که رزمندگان در آن ایام کردند تمامی معادلات را بهم ریخت. همه مات و مبهوت بودند که چطور این موانع و ستون‌های پی‌در‌پی نیروها از بین رفته است.

وی افزود: همه دنبال حل این معادله لاینحل بودند که امام گفت خرمشهر را خدا آزاد کرد. یعنی خدا بود که این‌ها را عقب زد. خدا نصرت و پیروزی داد. این وعده الهی است چرا که خداوند خلف وعده نمی‌کند

معاون سیاسی سپاه با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در تبین این جمله حضرت امام گفت: رهبر انقلاب عامل اصلی آزاد‌سازی خرمشهر را اعتقاد و باور رزمندگان به نصرت الهی تبین می‌کند. چون این اعتقاد و باور به خدا بود، باعث شد عملیات طرح‌ریزی شود چراکه اگر جز این بود روی کاغذ و نقشه فتح خرمشهر با این همه موانع ناممکن بود.

جوانی با بیان اینکه دیروز فتح خرمشهر در ابعاد نظامی محقق شد و امروز فتح خرمشهرها در ابعاد فرهنگی و اقتصادی پیش روست، گفت: این باور و اعتقاد به خدا اگر باشد خرمشهرهای اقتصادی و معیشتی و فرهنگی هم فتح خواهد شد؛ و اینجاست که خدا می‌فرماید: وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا ۚ؛ اما اگر کلید حل مشکلات را در دست دشمن ببینیم یعنی باور و اعتقاد به غیرخدا داشته باشیم قطعا در جنگ اقتصادی و ... نصرت الهی شامل حالمان نخواهد شد.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه امروز در چه جایگاهی هستیم افزود: اگر چه مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز همه را درگیر کرده است اما ما امروز در نقطه‌ای قرار داریم که دشمنان هرگز فکرش را نمی‌کردند به اینجا برسیم. ما در ۴۵ سال پیش تحت سلطه آمریکا و غرب بودیم. بیش از ۵۰ هزار مستشار آمریکایی، ایرانی‌ها را تحقیر می‌کردند.

جوانی با یادآوری خاطرات آیزن‌هاور گفت: در خاطرات این ژنرال آمریکایی آمده است که ما در ایران فرودگاهی داشتیم که حتی ارتش ایران از آن بی‌اطلاع بود و اصلا برای پرواز به آمریکا از ایران اجازه نمی‌گرفتیم.

وی افزود: امام هدفش این بود که مردم و ملت باید عزت داشته باشند و همین سبب شد تا این کشور را از حلقوم آمریکا بیرون بکشد و به جایگاه کنونی برساند.

جوانی با برشمردن علت دشمنی امریکا با ایران و الگو شدن ایران برای سایر ملت‌های جهان گفت: دشمنی دشمن با ما بخاطر این است که می‌خواهیم استقلال و عزت داشته باشیم و امریکا با این مخالف است؛ چون اگر ایران رشد کند و به پیشرفت برسد الگوی سایر کشورهای جهان می‌شود چرا که دیگر ملت‌ها برای استقلال و پیشرفت به ایران و راهی که رفته است نگاه می‌کنند. راهی که در آن ملت‌ها می‌آموزند که بدون امریکا و غرب هم می‌توان به قله‌های افتخار رسید. و این مهم باعث برهم خوردن سواستفاده ابرقدرت‌ها از کشورها می‌شود.

معاون سیاسی سپاه گفت: امروز جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و امریکا در حال افول است. نظم نوین جهانی جدیدی در حال شکل‌گیری است. ایران و مقاومت همسو در حال تبدیل شدن به یک قدرت در منطقه یا بلوک غرب آسیاست که این قدرتمندی و توانمندی پیش نیاز تمدن‌سازی است.

جوانی با بی‌منطق خواندن سخنان برخی‌ها که می‌گویند امام و نظام برای ما دشمن تراشی کردند گفت: خواست آمریکا نپذیرفتن هر کشوری است که بخواهد مستقل و دنباله رو حق باشد و این مهم منحصر به این نظام و امام نیست و البته دشمن داشتن انسان و ملتی که در مسیر حق‌اند از ویژگی موحدان است. اما آنچه امروز مهم است این است که دشمن را بشناسیم و با او مقابله کنیم که این همان جهاد است.

وی پیرامون اقتضائات و شناساندن راهبرد جهاد گفت: دشمن توان حمله نظامی ندارد چون قدرت دفاع وجود دارد. در موضوع تحریم و مسائل اقتصادی نیز همه تحریم‌ها در حال بی‌اثر شدن است.امروز دشمن در حال جنگ ترکیبی است. باید راهبرد مقابله با دشمن را شناخت و راهکار شناساندن این راهبرد جهاد تبین است.

وی افزود: دشمن می‌خواهد افکار عمومی مردم را مدیریت کند و این بسیار خطرناک است. کاربرد جنگ شناختی در واقعه عاشورا نمود پیدا می‌کند که در عاشورا مردم امام حسین (ع) که مصباح الهدی بود را شهید نکردند بلکه امام حسینی (ع) را شهید کردند که یک انسان عادی با صفات ترسیم شده حکومت وقت بود.

سردار جوانی با بیان اینکه امروز دشمن برای ذهن جوانان از نظام، انقلاب، دولت و ... تصویرسازی مناسب خودش را انجام می‌دهد گفت: امروز باید اتفاقات و ترفندهای دشمن را شناخت و آنان را برای آگاهی بخشی و روکردن دست دشمن برای مردم تبین کرد.

جوانی در پاسخ به سوالی پیرامون چرا ایران از اوکراین در جنگ کنونی حمایت نکرد نیز گفت: امریکا و اروپا در حال توسعه ناتو بودند و این برای روسیه خطرآفرین بود. روسیه طبق قراردادهای مرزی امنیتی، مرزهای خود را مرزهای شوروی سابق ترسیم کرده بود و طبیعی است که عبور از آن مرزها و نادیده گرفتن توافقات فی مابین با سکوت روسیه همراه نخواهد بود هرچند که این لشکرکشی و خباثت ناتو برای ایران هم می‌تواند در نگاه بعدی خطرآفرین باشد و باید غربی‌ها از زیاده خواهی‌های خود دست بردارند.

وی خاطرنشان کرد: البته ایران رسما و علنا خواستار پایان یافتن جنگ بود و درگیری نظامی را راه حل این موضوع نمی‌دید.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه نفت و گاز از صنایع استراتژیک کشور هستند، گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی از حساس‌ترین و راهبردی‌ترین مجتمع‌های اقتصادی در سطح کشور و جهان است و یک منطقه کاملا استراتژیک و مهم است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه