مورد مثبت «آبله میمونی» در ایران مشاهده شده است؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی در البرز در پاسخ به این سوال که آیا مورد مثبتی در کشور ثبت شده است یا خیر اظهار کرد: صحبت‌هایی در خصوص مشاهده یک مورد بیماری مثبت در کشور وجود داشته است، اما همچنان بررسی در حال انجام است و هنوز اعلام قطعی در خصوص مثبت یا منفی بودن فرد وجود نداشت است.

علیرضا سلیمان، متخصص بیماری‌های عفونی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در کرج، در خصوص آبله میمونی که اخیرا برخی از کشورهای دنیا را درگیر کرده است، گفت: این بیماری به دلایلی که هنوز مشخص نیست در مرکز و غرب آمریکا رواج پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه این بیماری شبیه به بیماری آبله مرغان است و چند تفاوت جزیی وجود دارد، افزود: آبله میمونی در خانواده آبله‌ها قرار می‌گیرد و جای نگرانی وجود ندارد؛ معضلی نیست که نتوانیم آن را کنترل کنیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه آبله مرغان تنها مختص انسان بود در حالی که آبله میمونی بیماری مشترک انسان و حیوانات است، تصریح کرد: این بیماری از طریق ترشحات به سرعت منتقل می‌شود.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی ضمن تأکید بر اینکه نباید نگران آبله میمونی باشیم، اظهار کرد:  واکسنی در دسترس نیست ولی می‌توان با تزریق واکسن آبله تا حد زیادی از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: آبله میمونی بیماری است که می‌توان با رعایت بهداشت و شناسایی مبتلا ضمن قرنطینه وی از شیوع آن پیشگیری کرد.

سلیمانی در پاسخ به اینکه سوال که آیا مورد مثبتی در کشور ثبت شده است یا خیر اظهار کرد: صحبت‌هایی در خصوص مشاهده یک مورد بیماری مثبت در کشور وجود داشته است، اما همچنان بررسی در حال انجام است و هنوز اعلام قطعی در خصوص مثبت یا منفی بودن فرد وجود نداشت است.

انتهای پیام/ج

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه