عزم دولت در کارهای زیربنایی نباید دچار انحراف و خستگی شود

مصیب نظری در یاداشتی آورده: دولت با حذف ارز 4200 نشان داد کمر همت به کارهای بزرگ و زیر بنایی بسته است اما باید اولا قدر حمایت رهبری را دانسته و مراقب باشد این طرح در ادامه راه دچار انحراف و خستگی نشود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بندرعباس، مصیب نظری از فعالان سیاسی واجتماعی هرمزگان در یادداشتی به اجرای طرح اصلاح نرخ ارز ترجیحی پرداخته است.

دولت  با حذف ارز 4200 نشان داد کمر همت به کارهای بزرگ و زیر بنایی بسته است و شروع محکم دولت هرچند نقدهایی به همراه داشته اما این مهم را تائید می‌کند که دولت در اجرای این اقدامات جدی و مصمم است تا یک باربرای همیشه اقتصاد ایران از وضعیت کنونی خارج و مهیای گام‌های بزرگ‌تری شود.

 

حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از اقدامات حال و آینده اقتصادی دولت و دعوت همگانی از مردم و مسئولان برای کمک به دولت در این اقدام، پشتوانه دلگرم کننده و سرمایه ای عظیم برای دولت سیزدهم است.

آنچه دولت باید بداند این است که قدر این حمایت رهبری را بخوبی بداند و با قدامات سنجیده و با برنامه در طول مسیر جراحی بزرگ اقتصادی خسته و منحرف نشود.

حال که خیل عظیم مردم با دعوت رهبری به کمک به دولت آماده نقش آفرینی و تبیین زوایای و برکات مختلف طرح هستند توپ در زمین دولت است که چگونه و با چه  خوراکی بتواند از این همه نیروی پای کار استفاده کند.

آنچه مردم و ناظرین مردمی از دولت انتظار دارند نظارت بر قیمت‌ها و توزیع عادلانه و بموقع اقلام اساسی در سطح کشور  برای حفظ حرمت و کرامت مردم است.

باید از تجربه پاندمی کرونا و استفاده از ظرفیت‌های مردمی به شبیه سازی فرآیندها و به میدان آوری مردم در عرصه اقتصاد نیز توجه لازم را داشته و به یاد بیاوریم که در ابتدای کرونا کشور با کمبود ماسک روبرو بود و قیمت ماسک چقدر بالا رفت اما با دعوت مردم و گروه های مردمی به تولید ماسک، هم مشکل کمبود ماسک برطرف شد و هم علاوه بر نیاز مردم، کشور به صادرات ماسک پرداخت در حالی که در اروپا محموله‌ها در فرودگاه ها توسط دولت ها از هم دزدیده می‌شد اما در ایران مردم بسیاری در کاری خیر، به کمک بخش‌های درمانی کشورمان آمدند.

در جنگ اقتصادی نیز با تکیه بر هدایت یارانه ها و تسهیلات و حمایت ها از مشاغل خرد مردمی و خانگی نتیجه ای چون سربلندی در اپیدمی کرونا خواهیم داشت.

آنچه گاها مشاهده می شود سردرگمی در استفاده از این همه نیروی پای کار مردمی در حمایت از اقدامات اقتصادیست که دولت می‌بایست برای آن برنامه داشته باشد.

حضور نیروهای متخصص و دست پاک و معتقد به مردم در راس دولت نوید روزهای روشن‌تر در آینده کشور است که لازم هست دولت در چابک سازی بدنه خود از چنین مدیران شجاع، پاکدست و بشدت مردم دارو صبور و با سواد استفاده کند.

حالا با گذشت هرچه بیشتر از  روزهای اولیه طرح و کاهش هیجانات اولیه مردم به خوبی از برکات این طرح مطلع می شوند و باید مراقبت کرد که اصحاب ثروت که سالیان سال از این خطای راهبردی سو استفاده کرده اند با برهم زدن تعادل بازار مردم را ناامید نکنند.

نظارت رکن اساسی موفقیت این جراحی است تا در شرایط خاص حاکم بر منطقه و با رصد وضعیت انبارهای ذخیره کالای اساسی، مرتبا فضای اقتصادی رصد و بر اساس شرایط، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ 88055

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه