رفع تصرف ۷۳ هکتار از اراضی ملی در پارسیان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف ۷۳ هکتار از اراضی ملی به ارزش تقریبی افزون بر هفت هزار و 300 میلیارد ریال در پارسیان خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بندرعباس، مجتبی قهرمانی در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: در راستای اجرای اولویت‌های پانزده گانه قوه قضاییه مساحتی بالغ بر ۷۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی در شهرستان پارسیان خلع ید و رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده بالغ بر هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: این زمین‌ها بدون اخذ مجوز قانونی توسط سودجویان تصرف شده بود که با صدور حکم قضایی مبنی بر عدم احراز مالکیت متصرفین و تایید آن در شعبه دادگاه تجدید نظر، به بیت‌المال بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: رفع تصرف این اراضی در اجرای دستور رئیس حوزه قضایی پارسیان توسط یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی انجام شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: حفظ، حراست و مراقبت از اراضی ملی جز با مسئولیت‌‌پذیری، مشارکت و هم‌افزایی سازمان‌های ذیربط و همکاری مردم امکان پذیر نخواهد بود.

قهرمانی بر لزوم هوشیاری بیش از پیش دستگاه‌های ناظر به منظور صیانت از بیت المال تاکید کرد و افزود: دستگاه قضا ضمن حمایت از اقدامات قانونی دستگاه‌های متولی با هرگونه موارد تخلف در حوزه منابع طبیعی، حقوق عامه و بیت المال قاطعانه برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه