پیشگیری و ایجاد شبکه نظارت مردم سیاست راهبردی مجمع مطالبه‌گران گلستان/ ملاحظات اخلاقی و دینی و شرع در مطالبه‌گری مدنظر باشد

دبیر مجمع مطالبه‌گران مردمی استان گلستان گفت: در سیاست‌های راهبردی مجمع مطالبه‌گران استان علاوه بر بحث برخورد با فساد، حذف عوامل فسادانگیز اولویت دارد که همان پیشگیری و ایجاد شبکه نظارت مردمی که یک انگیزه ایجابی برای سمع و نظر بر مسئولان است، می‌باشد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از گرگان، سیدمحمدحسین حسینی امروز دبیر مجمع مطالبه‌گران استان گلستان ضمن تشریح سیاست‌های ۱۳ گانه ابلاغی مجامع و سیاست‌های راهبردی بومی استانی اظهار کرد: مطالبه گری ای که مدنظر ما قرار دارد از کلیشه‌هایی‌ای که در اذهان عمومی مطرح است فراتر میباشد، در تبیین مطالبه‌گری ما بر دو قسم قائل هستیم یکی مبحث فسادستیزی و عدالتخواهی و دومی مبحث حل مشکلات مردمی و ارائه طرح‌های کاربردی.

وی تصریح کرد: در بیان مسئله باید دقت داشت که این مطالبه در جهت هم مخرج شدن با دشمنان نظام نباشد، نباید با مطالبه‌گری ایجاد نامیدی در جامعه کرد و اعتماد عمومی مردم را نسبت به مسائل و مسئولان سلب کرد، مطالبه‌گری به مثابه دو فرمان و دو جهاد یعنی جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی است پس اگر رویه‌ای به سمت ناامیدی رفت قطعا مسیر مطالبه‌گری اشتباه بوده است.

 

* مسیر مطالبه‌گری مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی، فساد و ظلم‌ستیزی است

حسینی گفت: مسیر مطالبه‌گری مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی و مباحث استقلال، عدالتخواهی، فساد و ظلم‌ستیزی است.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ مطالبه‌گری در عامه جامعه جا بیفتد و این وظیفه اولیه و مهم مطالبه‌گران است این خود مردم هستند که باید دغدغه حل مشکلات را داشته باشند، همچون یک خانواده که برای حل مشکلات یکدیگر تلاش متقابل دارند.

دبیر مجمع مطالبه‌گران مردمی استان گلستان اشاره کرد: عدالتخواهی مصداقی نباید باشد اینکه امروز به نفع جریانی وارد عمل شد و روز بعد سکوت کرد، این عدالت‌محوری نیست، مبحث مطالبه‌گری صرفا ختم به طرح مسئله نیست و ارائه طرح و ریشه‌یابی و پیگیری تا به سرانجام رسیدن از اهداف مشخص شده هستند.

حسینی در خصوص ارتباط داشتن مطالبه‌گری با امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: مطالبه‌گری همان واجب فراموش شده است که مصداق‌های خود را دارد، زمانیکه یک فساد مطرح می‌شود و از آن نهی می‌شود این همان نهی از منکر و وقتی ارائه راهکار نیز گفته می‌شود همان قسم امر به معروف است.

 

* باید در مطالبه‌گری پایبند به یکسری اصول و مبانی بود

وی تاکید کرد: باید در مطالبه‌گری ملاحظات اخلاقی و دینی و شرع را مدنظر داشت و قبل از هرگونه انتشاری، نسبت به صحت‌سنجی اقدام و مراتب تذکر را طی کرد هر مسئله‌ای قابلیت انتشار ندارد ولی این به معنای محافظه‌کاری نیست بلکه شما باید مطالبه را انجام دهید اما پایبند به یکسری اصول و مبانی باید بود.

دبیر مجمع مطالبه‌گران مردمی استان گلستان مطرح کرد: برنامه اطلاعات مردمی براساس فرمایش مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در تاریخ اول خرداد ۱۳۹۸ شکل گرفته که کاملا ماهیت مردمی دارد، سرنوشت هر ملت به دست خود آن است و این یعنی برای تغییر باید هسته‌های نظارت مردمی پای کار بیایند.

 

حسینی خاطرنشان کرد: در سیاست‌های راهبردی مجمع مطالبه‌گران استان علاوه بر بحث برخورد با فساد، حذف عوامل فسادانگیز اولویت دارد که همان پیشگیری و ایجاد شبکه نظارت مردمی که یک انگیزه ایجابی برای سمع و نظر بر مسئولان است، می‌باشد.

* جهاد تبیینی که در عرصه مطالبه‌گری نمود دارد بعد تبیین عملی و میدانی است، نه صرفا گفتمانی و گفتاری

وی افزود: هم‌افزایی و کار تشکیلاتی زمینه‌ساز و الگوی موفق است، جهاد تبیینی که در عرصه مطالبه‌گری نمود دارد بعد تبیین عملی و میدانی است، نه صرفا گفتمانی و گفتاری، در همه عرصه‌ها آماده به خدمت هستیم و وظیفه‌ ما، تسهیل‌گری در امر مطالبه‌گران است.

در پایان این نشست‌ با رای و اجماع‌نظر مطالبه‌گران شهرستان آزادشهر، جواد گلچین به عنوان دبیر مجمع مطالبه‌گران این شهرستان و سرکار خانم معصومه سمیعی به عنوان نایب دبیر خواهران مجمع مطالبه‌گران این شهرستان انتخاب شدند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه