فعالیت موکب احمدبن موسی(ع) موجب دلگرمی زائرین می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بر گسترش فعالیت موکب احمد ابن موسی(ع) در سفر اربعین تاکید کرد و گفت: فعالیت این موکب موجب دلگرمی زائران و افزایش نشاط اجتماعی خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام اظهار داشت: موکب احمد ابن موسی (ع) تا کنون در مرز شلمچه فعالیت‌های خوبی داشته اما امسال با توجه به گرمای هوا باید توجه ویژه‌تری داشته باشد و فضای بزرگ و مناسبی جهت زائرین خواهر و برادر در نظر گیرد.

وی ادامه داد: این پایگاه باید متناسب با شرایط احداث و ارائه خدمات کند چراکه امسال هم گرد و غبار و هم گرمای هوا شرایط سختی را برای زوار ایجاد می‌کند و چندین ساعت ماندن در مرز شلمچه دشوار است لذا این موکب با ارائه خدمات مطلوب می‌تواند گذراندن این ساعات را برای زوار راحت تر کند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: این حرکت بزرگ مردمی به لطف خدا زمینه‌ساز امادگی برای ظهور حضرت خواهد بود.

توجه به شیوع بیماری‌های مسری با استقرار پایگاه‌های بهداشت در طول مسیر سفر اربعین

استاندار فارس نیز در بحث پیاده‌روی بزرگ اربعین، نسبت به شیوع بیماری‌های مسری و عفونی با توجه به گرمای هوا در سفر اربعین هشدار داد و بر استقرار پایگاه‌های بهداشت در طول مسیر زوار تاکید کرد.

محمدهادی ایمانیه گفت: مسیر عبور زواری که از کشورهای دیگر به سمت غرب حرکت می‌کنند باید مشخص شده و بحث اسکان و غذا برای آنها پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به اینکه سفرایی از ادارات مختلف برای این سفر زیارتی مهیا شوند، گفت: استانداری فارس نیز آمادگی لازم را دارد تا در این اقدام شریک شود و تعدادی را به این سفر اعزام کند.

ایمانیه با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود تعداد زوار امسال بیش از سال‌های گذشته باشد، افزود: شهرداران شهرهایی که در مسیر هستند باید سازوکار لازم را جهت اسکان و تغذیه زوار فراهم کنند؛ چراکه پیش‌بینی می‌شود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش زائر داشته باشیم.

توجه به بهداشت زوار با توجه به فصل گرما و افزایش بیماری‌ها از دیگر مواردی بود که استاندار فارس نسبت به آن هشدار داد و گفت: با توجه به فصل تابستان و گرمای هوا و شیوع بیماری‌های عفونی و مسری نیاز است پایگاه‌های بهداشت برای رسیدگی به سلامت زوار در طول مسیر مستقر شده و به ارائه خدمات بپردازند.

ایمانیه همچنین به بحث ویزا نیز اشاره‌ای کرد و گفت: اگر نیاز به اخذ ویزا باشد از هم‌اکنون باید با کنسول‌گری عراق این بحث را دنبال کنیم.

وی، حمایت از بهترین سفرنامه اربعین را نیز در دستور کار قرار داد و از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خواست تا با اعلام فراخوان نسبت به حمایت از بهترین سفرنامه اربعین اقدام کند.

ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های کشور در برگزاری سفر اربعین

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت و گستردگی این سفر معنوی اظهار داشت: ستاد اربعین به دولت واگذار شده و استانداران هر استان به عنوان روسای ستاد معرفی شده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدی، استفاده از همه  ظرفیت‌های نظام را در برگزاری باشکوه این سفر مهم خواند و بر تامین زیرساخت‌ها در مدت زمان باقی‌مانده تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به لزوم حفظ وجهه مردمی این حرکت بزرگ، گفت: ۲۸ نهاد و سازمان عضو ستاد اربعین هستند و همه باید بر رعایت سه اصل مهم اهتمام بورزند.

حجت‌الاسلام احمدی، احترام به حاکمیت دولت عراق، تکریم مردم عراق و تقویت مرجعیت دینی در عراق را به عنوان این سه اصل مهم عنوان کرد و در ادامه بر شناسایی ظرفیت‌های اربعین توسط علما و نخبگان حوزه و دانشگاه و بهره‌مندی از ان در این سفر تاکید کرد‌.

انتهای پیام/ن

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه