لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در استان آذربایجان‌غربی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به زعم بنده انقلاب متعلق به جوانان است و اگر تاریخ انقلاب اسلامی را مطالعه کنیم خواهیم دید بسیاری از بزرگان انقلاب اسلامی از جمله مقام معظم رهبری و شهید بهشتی جوان بودند و در دفاع مقدس نیز فرماندهان عموما جوانانی بودند که آمده بودند تا از انقلاب خود محافظت کنند.

وحید جلال‌زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به زعم بنده انقلاب متعلق به جوانان است و اگر تاریخ انقلاب اسلامی را مطالعه کنیم خواهیم دید بسیاری از بزرگان انقلاب اسلامی از جمله مقام معظم رهبری و شهید بهشتی جوان بودند و در دفاع مقدس نیز فرماندهان عموما جوانانی بودند که آمده بودند تا از انقلاب خود محافظت کنند.

وی افزود: متاسفانه در مقطعی شاهد کنار رفتن جوانان و روی کار آمدن عده‌ای بودیم که قدرت را دست به دست می‌کردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سیر حکمرانی خود غالبا بر نقش جوانان در کشور تاکید داشته‌اند و حضورشان در جمع جوانان و دانشجویان موج می‌زند و در بیانیه‌‌ی گام دوم نیز تاکید مضاعفی بر استفاده از نیروی جوان داشتند که این باعث شد نهضتی در استفاده از جوانان در مناصب مختلف و حتی در انتصابات خود بیت رهبری و زیرمجموعه‌های آن شکل بگیرد که این را باید به فال نیک گرفت و قطعا این جوان‌سازی به نفع کشور خواهد بود.

وی در ادامه گفت: البته رهبر معظم انقلاب بعدها تکمله‌ای به جوان‌گرایی زدند و سردار سلیمانی را مثال زدند که این نشان داد منظور حضرت آقا لزوما کمی نبوده و کیفی نیز هست.

جلال‌زاده اضافه کرد: به نظر بنده ما در جمهوری اسلامی در کادرسازی و تربیت نیروی انسانی غفلت کرده‌ایم و اکنون بعضا با افراط و تفریط‌هایی مواجه هستیم جوان‌گرایی به این معنا نیست از کسانی که هیچ تجربه‌ای ندارند استفاده کنیم بلکه در میان جوانان افرادی هستند که هم در سن جوانی هستند و هم در مرحله‌ای از تجربه‌ی کاری و اداری هستند که باید این‌ها را به میدان بیاوریم.

وی اظهار کرد: جوانان را باید در بدنه‌ی مدیریتی کشور پهن بکنیم و این‌ها رفته رفته جای کسانی که سال‌ها در مناصب مدیریتی بودند را بگیرند که باید این کار با یک عقلانیت انجام شود و این اقدام موجب خواهد شد شاهد طراوت در عرصه‌ی مدیریتی کشور باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در یک مقطعی ما در دستگاه‌های اجرایی مشاوران جوان استانداران و وزرا را داشتیم که این جایگاه موجب شد جوانان در برقراری ارتباط با مدیران ارشد فضای مناسبی را پیدا کنند و  به اطلاع مدیران ارشد می‌رساندند.

وی تصریح کرد: ارتباط باید ۲ طرفه باشد به نحوی که هم جوانان باید سعی در برقراری ارتباط مدیران داشته باشند و هم مدیران سعی کنند از دیدگاه‌های جوانان استفاده کنند و قطعا این مدیران ارشد هستند که منتفع خواهند شد.

جلال‌زاده افزود: استفاده بیشتر از جوانان می‌تواند توسط استاندار به مدیران کل و رؤسای دستگاه‌ها تاکید شود و هم خود استاندار و امام جمعه محترم و نمایندگان مجلس هم می‌توانند الگوسازی کنند تا مدیران این الگوسازی را ببینند که از ایده‌ها و دیدگاه‌های جوانان استفاده می‌کنند که گرچه ممکن است تمام این ایده‌ها قابل اجرا نباشد و وقتی جوانان با مدیران ارشد نشست و برخواست می‌کنند با سختی کار و مشکلات کف کار و میدان آشنا می‌شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که ایده‌های جوانان از سر حریت و آزادگی و بدون محافظه‌کاری مطرح می‌شود قطعا منافعی را برای مدیران به همراه خواهد داشت لذا همه باید از استفاده ظرفیت جوانان در سطح استان استقبال کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه