چه کسانی می‌توانند عضو صندوق اعتباری هنر شوند؟

نماینده صندوق اعتباری هنر در چهارمحال و بختیاری در خصوص نحوه عضویت افراد در این صندوق و بهره‌مندی از تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب سه طرح «یادمان»، «شمیم» و «جوانه» توضیح داد.

امید بسیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در شهرکرد گفت: عضویت در صندوق اعتباری هنر ویژه هنرمندان در رشته‌های مختلف تجسمی، موسیقی، نمایشی، سینمایی و ... است که می‌توانند مدارک خود را به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحویل دهند تا در کمیته بررسی، بررسی شوند و در صورت تایید مدارک عضویت هنرمندان وارد مراحل بعدی می‌شود.

نماینده صندوق اعتباری هنر در چهارمحال و بختیاری افزود: مراحل عضویت هنرمندان رسانه و مطبوعات از طریق خانه مطبوعات وزارتخانه تکمیل می‌شود که باید مدارکی که نشانگر خبرنگار بودن این افراد است را از طریق سامانه مطبوعات به مرکز ارسال کنند، لازمه این کار این است که فرد خبرنگار از طریق خانه مطبوعات استان به عنوان خبرنگار به خانه مطبوعات وزارتخانه معرفی شود.

وی ادامه داد: فعالان قرآنی که در زمینه توسعه، ترویج و حفظ قرآن کار می‌کنند و هنرمندان ستاد عالی کانون مساجد نیز به ترتیب می‌توانند از طریق معاونت قرآن و عترت وزارت‌خانه و ستاد عالی کانون مساجد برای عضویت در این صندوق اعتباری اقدام کنند.

بسیم اظهار داشت: هنرمندان عرصه‌های هنری ۲ الی ۳ ماه بعد از ارائه مدارک به عضویت صندوق در خواهند آمد اما خبرنگاران و فعالان قرآنی که از طریق مرکز برای ثبت‌نام اقدام می‌کنند زمان بیشتری باید پیگیر مراحل ثبت‌نامی خود باشند.

وی هنرکارت را یکی از خدمات صندوق اعتباری هنر به اعضای خود دانست و بیان کرد: این کارت به منزله کارت شناسایی و کارت بانکی برای هنرمندان و نشان‌دهنده تفاهم‌نامه صندوق اعتباری هنر با بانک آینده است که حسابی در این بانک برای هنرمند باز می‌شود و در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی نظیر عید نوروز، شب یلدا و... مبلغی به عنوان هدیه به حساب هنرمند واریز می‌شود.

واریز ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض به اعضا در یکسال گذشته

 بسیم با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون نزدیک به ۷ میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض به حساب هنرمندان واریز شده است، ادامه داد: تسهیلات قرض‌الحسنه در سه طرح «یادمان»، «شمیم» و «جوانه» به حساب هنرمندانی که عضو صندوق اعتباری باشند واریز می‌شود.

نماینده صندوق اعتباری هنر در استان با اشاره به اینکه در طرح «یادمان» تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی بدون بهره بانکی و با سود ۲ درصد به هنرمندان پرداخت می‌شود، بیان کرد: طرح «شمیم» نیز کمک ویژه برای ازدواج هنرمندان است لذا افرادی که از یکم مهرماه سال گذشته تا کنون عقد کرده‌اند می‌توانند ۵ میلیون تومان هدیه بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بدون بهره بانکی با سود ۲ درصد دریافت کنند.

بسیم در پایان گفت: طرح فرزندآوری و یا «جوانه» سومین طرح کمک به هنرمندان عضو در صندوق اعتباری هنر است که در این طرح افرادی که از یک مهرماه سال جاری تا کنون فرزنددار شدند می‌توانند تسهیلاتی مشابه با طرح «شمیم» در این طرح نیز دریافت کنند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه