افزایش استفاده از پابندهای الکترونیک در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس

رئیس کل دادگستری گلستان از استقرار دادرس در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس به منظور افزایش استفاده از پابندهای الکترونیک خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از گرگان به نقل از دادگستری گلستان،‌ حیدر آسیابی در جلسه امروز کاهش جمعیت کیفری استان این خبر را اعلام کرد و گفت: این دادرسان خارج از اوقات اداری در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس مستقر و پرونده زندانیان را بررسی و اتخاذ تصمیم خواهند کرد.

وی افزود: محکومیت کسانی که امکان تحت نظر قرار گرفتن آنها با پابند الکترونیک در خارج از زندان میسر است با رای این دادرسان به تحت نظر با استفاده از پابند تبدیل می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: یک شعبه از شورای حل اختلاف مرکز استان هم در واحد اجرای احکام کیفری دادسرای گرگان مستقر خواهد شد تا برای جلب رضایت شاکیان و جلوگیری از زندان رفتن محکومان تلاش کنند.

آسیابی همچنین گفت: یک شعبه دیگر شورای حل اختلاف هم در ستاد دیه استان مستقر خواهد شد تا از ظرفیت اعضای باتجربه و توانمند این شورا در کمک به حل و فصل پرونده‌های محکومان بیشتر استفاده شود .

وی تاکید کرد: برای سارقان و محکومان جرایم خشن و امنیتی از تخفیف مجازات و مرخصی خبری نخواهد بود .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در جلسه امروز راهکارهای استفاده بیشتر از بسترهای الکترونیک و هوشمند برای ملاقات زندانیان و خانواده‌های آنان هم بررسی شد.

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گلستان هم در جلسه امروز بر لزوم استفاده بیشتر از ساز و کارهای پیش‌بینی شده در قانون برای جلوگیری از ورود افراد به زندان تاکید کرد و گفت: در نشست‌هایی که با قضات داریم برای تغییر نگرش آنان به مجازات زندان و استفاده بیشتر از ساز و کارهایی مانند پابند الکتروکیک تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه