رایزنی امیرعبداللهیان و همتای عمانی در مسقط

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان در حاشیه سفر آیت‌الله رئیسی به مسقط دیدار کرده و به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش گروه سیاست خارجی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سفر امروز (دوشنبه) دوم خرداد ماه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به عمان او را همراهی می‌کند، در حاشیه این سفر با ««بدر بن حمود البوسعیدی» وزیر خارجه عمان دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به دعوت رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان و به منظور انجام سفری یک روزه امروز (دوشنبه) دوم خرداد ماه در رأس هیأتی به مسقط رفت. این سفر در راستای تداوم دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم و به منظور گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی انجام می‌شود و آیت‌الله رئیسی ضمن دیدار رسمی در کاخ العلم با سلطان عمان و امضای چند سند همکاری، با ایرانیان مقیم و همچنین تجار و فعالان اقتصادی عمانی نیز در این سفر ملاقات خواهد کرد.

وزرای خارجه دو کشور در ۹ ماه دولت سیزدهم دو بار با یکدیگر ملاقات کرده‌اند. یک بار در مسقط و دیگر بار در تهران و علاوه بر این دو وزیر خارجه در این مدت تلفنی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، امیرعبداللهیان ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ به مسقط و پس از آن به دوحه سفر کرد و با همتای عمانی دیدار و گفت‌وگو کرد. چهارم اسفند ۱۴۰۰ نیز «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان به تهران آمد. دو طرف از جمله در خصوص دعوت سلطان از رئیس جمهور برای سفر رسمی به عمان و برنامه ریزی مربوط به این سفر، چگونگی اجرایی شدن توافقات نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که ماه گذشته با موفقیت در مسقط برگزار شد، تبادل نظر کردند. 

امیرعبداللهیان و همتای عمانی تاکنون چندین مکالمه تلفنی هم داشته‌اند که آخرین آن ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ بود که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی همتای عمانی با انتقاد از تحریم‌های جدید آمریکا گفت: ایران آماده یک توافق خوب و پایدار است، اما طرف آمریکایی با برخی زیاده خواهی‌ها، مسؤول مستقیم تطویل مذاکرات تاکنون بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه