مشارکت دانش‌بنیان‌ها در حفاظت و بهره‌برداری از منابع طبیعی قم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از برگزاری نشست هم‌اندیشی با حضور مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان خبرداد و گفت: در این نشست پیرامون استفاده از ابتکارها و ایده‌های علمی برای حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از منابع طبیعی و آبخیزداری مباحث مطلوبی مطرح شد.

محمد شعاعی در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در قم، با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی با حضور مدیران شرکت‌های دانش بنیان استان قم اظهار کرد: شیوه مشارکت این شرکت‌ها در عرصه سیاست‌های منابع طبیعی طی این نشست مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

وی به اهمیت و نقش شرکت‌های دانش بنیان در راستای حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اشاره کرد و گفت: رویکردهای دانش بنیان در عملیاتی شدن سیاست‌های منابع طبیعی مؤثر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم ضمن تقدیر از پارک علم و فناوری و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی استان در راستای استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها در عرصه منابع طبیعی گفت: در استان قم 108 شرکت دانش بنیان داریم که این شرکت‌ها تا به امروز دستاوردهای بسیاری داشته‌اند و قم در عرصه شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است.

شعاعی بر لزوم استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در راستای پیشگیری از حریق، اطفای حریق مراتع و استفاده از فناوری‌های نوین در راستای رسالت‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان در مورد محورهای سیاست‌های 14 در 1401 طرح تداوم، مباحث مختلفی را مطرح کردند که برخی از آن‌ها پیرامون استفاده از اینترنت اشیا، آبیاری هوشمند نهالستان‌ها، استفاده از پهباد برای بذرپاشی مراتع، پیشگیری از حریق، حفاظت از منابع طبیعی و سیستم‌های ماهواره‌ای بوده است.

وی ادامه داد: در نشست هم‌اندیشی دانش‌بنیان‌ها مقرر شد که بازدیدهای آموزشی و ترویجی به منظور آشنایی شرکت‌های دانش بنیان با وظایف منابع طبیعی و بازدید علمی و هدفمند از شرکت‌های دانش بنیان توسط مسئولان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم انجام شود.

انتهای پیام/78023

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه