نخستین یادواره ۳۳ شهید دانشجو معلم فرهنگیان لرستان برگزار می‌شود/ رونمایی از کتاب سروهای سربلند

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان لرستان میراث‌دار ۳۳ شهید والامقام دانشجومعلم است، گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادات و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو معلمان استان، نخستین یادواره‌ شهدای دانشجومعلم لرستان در هشتم خردادماه برگزار خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از خرم‌آباد، علی آقایی جودکی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، با اشاره به برگزاری یادواره شهدای دانشجو معلم استان، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در تمام جوامع بشری دارای جایگاه ویژه‌ای است و فارغ از هر دین و مذهبی، کشته‌شدن در راه وطن یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دین اسلام با توجه به اعتقاد به معاد و جهان آخرت، ارزش و اعتبار شهادت به مراتب بیشتر از جوامع دیگر است، مرگی آگاهانه و عاشقانه که عالی‌ترین مقامی است که یک فرد می‌تواند به آن نائل شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه همگان دانست و افزود: شهدا پیام‌رسان ارزش‌های معنوی جامعه هستند و انتقال این ارزش‌ها و آشناکردن نسل‌ها با این معانی موجب می‌شود که خیلی از مشکلات و نابسامانی‌های جامعه حل شود.

آقایی جودکی بیان داشت: در جامعه امروز زندگی‌نامه، خاطرات و مستندات شهدا را بازگو و به نسل‌های بعدی منتقل کنیم و الگوسازی را در اولویت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان لرستان میراث‌دار ۳۳ شهید والامقام دانشجومعلم است، گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادات و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو معلمان استان، نخستین یادواره‌ شهدای دانشجومعلم لرستان در هشتم خردادماه برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان با بیان اینکه دانشجومعلمان مسوولیت خطیرتری نسبت به انتقال مفاهیم ایثار و شهادت دارند، تصریح کرد: در ذیل کنگره ۶ هزار و ۵۴۴ شهید لرستان، این یادواره برگزار خواهد شد.

آقایی جودکی ادامه داد: نخستین یادواره شهدای دانشجو معلمان لرستان در قالب کمیته‌های علمی، اجرایی، پشتیبانی مالی فرهنگی اطلاع رسانی و حراست برگزار خواهد شد.

وی از رونمایی کتاب سروهای سربلند در روز یادواره خبر داد و گفت: این کتاب شامل زندگی‌نامه، وصیت‌نامه و مستنداتی از ۳۳ شهید دانشجومعلم لرستان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان لرستان، برپایی نمایشگاه آثار شهدا، ساخت تندیس ویژه یادواره، تهیه تیزر تبلیغاتی، اهدای دیپلم افتخار به والدین شهدا و ساخت کلیپ از دیگر اقدامات در راستای نخستین یادواره شهدای دانشجومعلم لرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه