دوشنبه گرم با تنش دمایی در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران، گفت: با تقویت جریانات گرم جنوبی شاهد روزی گرم و افزایش محسوس دمای هوا در آسمان مازندران هستیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از مازندران، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با تقویت جریانات گرم جنوبی و افزایش محسوس دما، گاهی با  وزش باد گرم جنوبی  در طول روز دوشنبه و در پی آن از دوشنبه شب نفوذ جریانات خنک شمالی و عبور موج در تراز میانی جو شاهد هوای خنک هستیم.

وی به افزایش محسوس دما و گاهی وزش باد گرم در طول روز دوشنبه اشاره کرد و افزود: از دوشنبه شب تا صبح سه شنبه تغییر جهت جریانات و وزش باد گاهی شدید، رگبار و رعد و برق پراکنده و کاهش دمای هوا هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با هشدار افزایش احتمال آتش‌سوزی و تنش دمایی، بیان کرد: آسیب به سازه‌های کم مقاوم و احتمال ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی نیز پیش‌بینی می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: از توصیه‌های هواشناسی، پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع ، مراتع و جنگل‌ها، تهویه هوا در گلخانه‌ها ، مرغداری‌ها و دامداری‌ها ، مقاوم‏‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات است.

رضوی یادآور شد: روز سه‌شنبه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش شدت گرما و  از شب ابری با احتمال رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به بار‌ش‌های پراکنده روزچهارشنبه در آسمان مازندران، بیان کرد: روز پنج‌شنبه شاهد آسمانی ابری و خنک (در ارتفاعات مه آلود) با بارندگی و وزش باد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: دریای مازندران از دوشنبه شب تا چهارشنبه به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه