آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری بلغارستان و توسعه هر چه بیشتر مناسبات

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار همتای بلغارستانی خود از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه‌گذاری بلغارستان در ایران و همچنین توسعه بیشتر مناسبات با این کشور خبر داد.

به گزارش گروه سیاست خارجی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار خانم «ولیسلاوا پترووا» معاون وزیر امور خارجه بلغارستان و هیأت همراه با تأکید بر اراده دولت جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه بیشتر مناسبات با بلغارستان به ویژه در حوزه اقتصاد و تجارت افزود: هرگونه مشکل یا مانع در این خصوص باید با تلاش متقابل هر دو کشور و به خصوص با پیگیری وزارتخانه‌های امور خارجه برطرف شود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به جایگاه سنتی مناسبات و سابقه همکاری‌های دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی ایران متناسب با امکانات و ظرفیت‌های موجود و نیز پذیرش سرمایه‌گذاری آن کشور در ایران برای ارتقای سطح همکاری‌های تخصصی را مورد تأکید قرار داد.

طرفین در این دیدار ضمن مرور تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بر لزوم رایزنی مستمر و تبادل تجربیات متقابل در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل و پیامدهای ناشی از پذیرش مهاجران و پناهندگان تأکید کردند.

*  اهمیت برقراری پرواز مستقیم بین صوفیا و تهران 

خانم «ولیسلاوا پترووا» نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه ۱۲۵ ساله روابط دیپلماتیک ایران و بلغارستان، عضویت کشورش در اتحادیه اروپا را فراهم آورنده زمینه‌های بیشتر برای همکاری دو کشور افزون بر روابط دوجانبه خواند و بر اهمیت برقراری پرواز مستقیم بین صوفیا و تهران به عنوان تسهیل کننده ارتباطات مردمی، تجاری و کلان روابط فیمابین تأکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه بلغارستان با ابراز خرسندی از سفر به کشوری با سابقه تمدنی و فرهنگی همچون ایران آمادگی کشورش را برای برگزاری بیستمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در نیمه دوم سالجاری در تهران اعلام و بر حوزه‌های فرهنگ، ورزش و جوانان به عنوان زیرساخت روابط دیرینه دو کشور که می‌توانند همچنان به توسعه بیشتر مناسبات دیپلماتیک و دیگر زمینه‌های روابط مساعدت کنند، تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه