بهره‌برداری از طرح گازرسانی به نیروگاه546 مگاواتی زنجان

طرح گازرسانی به نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی آریان زنجان و خط انتقال گاز روستاهای جنوب غربی زنجان و غرب شهرستان ماهنشان با ۴۰ میلیارد تومان هزینه یک ماه زودتر از زمانبندی تعیین شده به بهره برداری رسید.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از زنجان، طرح گازرسانی به نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی آریان و خط انتقال گازِ روستاهای جنوب غربی زنجان و غرب شهرستان ماهنشان با صرف هزینه‌ای بالغ بر۴۰ میلیارد تومان اعتبار، یک ماه زودتر از زمانبندی تعیین شده با حضور معاون امور عمرانی استاندار زنجان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 شعاعی، معاون امور عمرانی استاندار زنجان در مراسم افتتاحیه این طرح گفت: برای جلوگیری از قطعی برق در تابستان، هدف‌گذاری امسال استان زنجان تحویل۳۵۰ مگاوات برق به شبکه برق کشور است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به وجود مشکلات قابل توجهی از جمله وجود معارضین و بحث قرارداد در مسیر اجرای این طرح؛ از تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته برای اجرای زودتر از موعد مقرر این پروژه قدردانی کرد و گفت: این اقدام گامی موثر در توسعه اقتصادی استان است.

در ادامه مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان در تشریح روند اقدامات گازرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان گفت: با هدف افزایش دامنه پایداری و استمرار تامین گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی آریان زنجان؛ پروژه احداث خط لوله۲۰اینچ ارتباطی از خط لوله ۴۸ اینچ دوم آذربایجان و انشعاب خط ۱۲ اینچ انتقال تا این نیروگاه؛ تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

رحیم سلیمانی نژاد افزود: مهندسین و پیمانکاران اجرایی این شرکت با صرف تمام توان خود از ششم فروردین‌ماه؛ نسبت به تکمیل پروژه احداث خط لوله ۲۰ اینچ ارتباطی از کیلومتر ۲۳۸ خط لوله ۴۸ اینچ دوم آذربایجان با فشار عملیاتی ۱۰۵۰ پوند بر اینچ مربع و انشعاب خط ۱۲ اینچ انتقال تا نیروگاه آریان زنجان اقدام کردند.

وی اعلام کرد: برای به بهره‌برداری رساندن این طرح، خط ۲۰ اینچ به طول 16 هزار و ۵۰۰ متر و خط اختصاصی ۱۲ اینچ به طول یک هزار و ۱۳۴ متر و خط ۱۰ اینچ به متراژ ۱۶۹ متر به طور کامل اجرا شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه در این پروژه؛ همچنین سه ایستگاه شامل ایستگاه‌های لانچر، رسیور و ایستگاه CGS احداث شد، ادامه داد: اقدامات زیرساختی انجام شده، گامی موثر در راستای تولید پایدار و جلوگیری از تکرار خاموشی های برق در تابستان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اعلام اینکه تامین گاز نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی آریان زنجان به عنوان یکی از پروژه های ملّیِ مورد تاکید در کشور است که نقش مهمی در کاهش تکرار خاموشی‌های برق خواهد داشت، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح؛ شاهد تامین گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی آریان زنجان به میزان ۹۰ هزار متر مکعب در ساعت که معادل ۲ هزار و ۱۶۰ متر مکعب گاز در روز با فشار ۴۰۰ تا یک هزار پوند بر اینچ مربع است، خواهیم بود.

سلیمانی نژاد با اشاره به اینکه احداث واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی همزمان با واحدهای گازی ضروری است، ادامه داد: در این طرح؛ میزان سوخت بر اساس راندمان ۴۰ درصد در واحدهای گازی؛ و راندمان کلی ۵۲ درصدی برای نیروگاه سیکل ترکیبی است.

وی تصریح کرد: با حمایت مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و زحمات شبانه روزی کارکنان خدوم، پیمانکاران اجرایی و نیروهای نظارتِ شرکت گاز استان زنجان، مجموعه نیروگاه، برق منطقه ای و مسئولین استانی و شخص استاندارد برای حل مشکل معارضین؛ شاهد کار و تلاشی جهادی بودیم که منجر به اتمام این طرح مهم؛ زودتر از زمانبندی تعیین شده هستیم. 

انتهای پیام/2308

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه