افزایش درخواست نقل و انتقال دانشجویان برای سال تحصیلی جدید

درخواست نقل و انتقال دانشجویان برای سال تحصیلی جدید بیش از 100 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه دانشگاه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، ثبت‌نام میهمانی و انتقال دانشجویان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از اول اردیبهشت ماه در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان آغاز  شد و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه داشت که بر اساس درخواست دانشجویان تمدید شد.
به همین منظور با ابوالفضل دانشور سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل پرداختیم تا از جدیدترین اخبار و آخرین آمار درخواست نقل و انتقالات دانشجویان برای سال تحصیلی جدید و سال‌های گذشته باخبر شویم.
بر اساس آخرین آمار بفرمایید تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سجاد به منظور درخواست میهمانی و انتقال برای سال تحصیلی جدید چه میزان بوده است؟
دانشور:
دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و دکترای حرفه‌ای مجاز به ثبت‌نام در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان به منظور درخواست میهمانی و انتقال بوده‌اند که بر اساس آخرین آمار، 12 هزار و 579 نفر از این مقاطع در سامانه سجاد ثبت‌نام کرده‌اند.
با توجه به درخواست نقل و انتقال دانشجویان از چهار مقطع تحصیلی، بفرمایید هر مقطع تحصیلی چه تعداد از 12 هزار و 579 نفر را به خود اختصاص داده‌ است؟
دانشور:
بر اساس آمار موجود 643 دانشجو از مقطع کاردانی، 11 هزار و 501 دانشجو از مقطع کارشناسی پیوسته و 125 نفر از مقطع کارشناسی ناپیوسته به منظور درخواست نقل و انتقال در سامانه سجاد ثبت‌نام کردند. امسال از مقطع دکتری حرفه‌ای دانشجویی درخواست میهمانی و انتقال نداده است.

چه تعداد از این دانشجویان خانم و چه تعداد آقا هستند؟
دانشور:
از تعداد 12 هزار و 579 نفر ، 6 هزار و 998 نفر خانم و 5 هزار و 581 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان آقا هستند که از این تعداد 10هزار و 694 نفر مجرد و یک هزارو 885 نفر متاهل هستند.
بیشترین درخواست دانشجویان برای انتقال و مهمانی به کدام شهر بوده است؟ آمار دقیقی از تعداد درخواست‌ها به دانشگاه های دولتی، غیرانتفاعی دارید؟
دانشور:
بیشترین درخواست دانشجویان برای نقل و انتقال به دانشگاه‌های تهران بوده است. از این میزان 11 هزار و 590 نفر از دانشگاه های دولتی، 204 نفر از دانشگاه‌های غیرانتفاعی و 785 نفر از آموزشکده‌ فنی درخواست نقل و انتقال داده‌اند.
چه تعداد از این دانشجویان روزانه و چه تعداد شبانه هستند؟
دانشور:
از تعداد کل دانشجویان ثبت‌نام کننده در سامانه سجاد، یک هزار و 848 نفر دانشجوی روزانه و یک هزار 522 نفر دانشجوی شبانه هستند.
با توجه به آمار موجود بفرمایید میزان درخواست نقل و انتقال برای سال 1401 نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است یا افزایش؟
دانشور:
در سال 98 و 99 با وجود شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن دانشگاه‌ها همچنان تعداد درخواست‌ها بالا بود به طوری که تعداد این درخواست ها در سال 98، 10 هزارو 812 نفر و در سال 99، 11 هزار و 150 نفر بوده است. اما در سال 1400 این تعداد به 6 هزار نفر کاهش یافت. برای سال تحصیلی جدید ما با رشد بیش از صد درصدی مواجه هستیم یعنی درخواست نقل و انتقال دانشجویان بیش از صد درصد افزایش یافته است.
دانشگاه های مبدا و مقصد تا چه زمانی مهلت دارند درخواست دانشجویان را مورد بررسی قرار دهند؟
دانشور:
دانشگاه های مبداء از همان زمان که مهلت ثبت درخواست در سامانه سجاد پایان یافت شروع به بررسی موارد ارسالی کردند و تا 15 تیر ماه مهلت دارد کلیه موارد را مورد بررسی قرار دهند. پس از اتمام این فرصت، دانشگاه‌های مقصد نیز از  15 تیر ماه تا پایان مرداد ماه با توجه به موافقت‌هایی که دانشگاه‌های مبدا انجام داده‌اند، فرصت دارند درخواست‌های ارسال شده دانشجویان را بررسی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه