اهدای بیش از ۶۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های مناطق محروم

طرح نذر و اهدای کتاب با مشارکت خیرین در فرهنگسرای اندیشه ادامه دارد و در فصل بهار بیش از ۶۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های مناطق محروم اهدا شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، فرهنگسرای اندیشه با راه‌اندازی پایگاه نذر و اهدای کتاب و با هدف نشر حداکثری یار مهربان در بین عموم مردم، تلاش می‌کند تا کتاب‌های بدون استفاده شهروندان را به دست افرادی برساند که از این نعمت محروم اما درعین‌حال مشتاق اندیشه‌های جدید نهفته در این آثار هستند.

در این حرکت مردمی، بسیاری از اهالی فکر و اندیشه و علاقه‌مندان به کتاب، آثاری که دیگر نیازی به آن‌ها نداشته را برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی اهدا می‌کنند تا در اختیار کتابخانه اندیشه قرار گیرد. سپس این کتاب‌های ارزشمند، دسته‌بندی‌شده و به کتابخانه‌های مناطق محروم، مدارس و دانش‌آموزان سراسر کشور اهدا می‌شود تا کتابخانه‌های این مناطق تجهیز شود. از بدو تا سیس این پایگاه تاکنون، ۶ مرحله اهدای کتاب صورت گرفته و مجموعاً بیش از ۳ هزار جلد اهدا شده است.

به همت شهروندان عزیز و با مشارکت خیرین عزیز، در جدیدترین فراخوان این طرح در فصل بهار ۱۴۰۱ بیش از ۶۰۰ جلد کتاب جمع‌آوری شد که در دو مرحله به مناطق روستایی و محروم ارسال می‌شود.

در مرحله اول این طرح که ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، ۳۲۳ جلد کتاب اهدایی خیرین در مقطع چهارم تا ششم ابتدایی به روستای «الوان» واقع در شهرستان کرخه ارسال شد. هم‌چنین در مرحله دوم که چهارشنبه ۲۵ خردادماه برگزار می‌شود، ۳۰۰ جلد کتاب تقدیم دانش‌آموزان روستای «آلارد» از توابع شهرستان رباط‌کریم می‌شود.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده، این آثار به‌منظور تجهیز کتابخانه‌های کلاسی دانش‌آموزان مقاطع  اول تا ششم روستای آلارد جمع‌آوری شده و در هر مقطع ۵۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های کلاسی دو مدرسه دو شیفته «حر» و «آیت‌الله غفاری» در این روستا اهدا می‌شود.

این پایگاه تا پایان سال ۱۴۰۱ به فعالیت خود برای جمع‌آوری منابع و تجهیز کتابخانه‌های سراسر کشور ادامه خواهد داد؛ بدین منظور فرهنگسرای اندیشه از همه دوستداران کتاب، فرهنگ و آگاهی درخواست دارد تا با اهدای کتاب‌های مازاد خود در این امر خداپسندانه شرکت کرده و سفیر علم و آگاهی در جای‌جای کشورمان باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه