برترین‌های نخستین مسابقات ملی ملیله‌سازی معرفی شدند

برترین‌های نخستین مسابقات ملی ملیله‌سازی زنجان با پایان دو روز رقابت معرفی شدند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از زنجان، مسابقات آزاد کشوری ملیله‌سازی کشور که به میزبانی زنجان برگزار شد با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

محمدرضا انصاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در مراسم اهدای جوایز به نفرات برگزیده نخستین دوره مسابقات آزاد کشوری ملیله‌سازی اظهار کرد: برگزاری مسابقات مهارت و در راس آن مسابقات جهانی با رویکرد فرهنگ‌سازی در زمینه مهارت، اشتغال و کارآفرینی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه هدف مسابقات کشوری ملیله‌سازی، برد و باخت نیست، گفت: هدف از برگزاری این مسابقات، انتقال دانش فنی و استفاده از تکنیک‌های مختلف برای زنده نگه داشتن صنعت ملیله‌سازی است.

وی با بیان اینکه مسابقات مهارتی در دو حالت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یک بخش، مسابقات ملی مهارت که برای افراد زیر ۲۱ سال است و ثبت‌نام بیستمین دوره این مسابقات هم‌اکنون در جریان است.

انصاری با بیان اینکه احتمالا در ۸۰ رشته‌های این رقابت‌ها از استان زنجان شرکت‌کننده خواهیم داشت، بیان کرد: هر چند سعی بر این است که در تمام رشته‌ها شرکت‌کننده داشته باشیم، اما بعضی از ۴۳ رشته این رقابت‌ها در استان زنجان وجود ندارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه بخش دوم، مسابقات آزاد برای افراد بالای ۲۱ سال است، گفت: این مسابقات که در بین صنعت، شرکت‌ها و کارگران و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین رشته در مسابقات آزاد را با رشته ملیله‌سازی، کلید زدیم چرا که زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله نامگذاری شده است، ادامه داد: این مسابقات برای صیانت از حقوق صنعتگران این رشته برگزار شد.

انصاری با بیان اینکه فراخوان به‌صورت ملی بود اما اکثر استان‌ها با هنر ملیله، آشنا نیستند، افزود: هدف نخست این بود که پیام استادکاران ملیله و رشته ملیله‌سازی به تمام استان‌های کشور معرفی شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: گام دوم نیز انتخاب شرکت‌کنندگان بود که ۹ شرکت‌کننده از ۸ استان کشور که فعالیت‌هایی در ملیله دارند در این مسابقات شرکت کرده‌ بودند.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان از جمعه شب، وارد زنجان شده و پذیرش شده‌اند، گفت: پس از دو روز تلاش و رقابت تنگاتنگ بین شرکت کنندگان این دوره از مسابقات به ترتیب سید نقی رحمانی و الهام توضیحی از استان زنجان و نسرین نورایی چالش تری از استان چهارمحال و بختیاری موفق به کسب رتبه اول تا سوم شدند.

وی اظهار داشت: در کنار این مسابقات، نمایشگاهی از توانمندی هنرآموزان و مهارت‌آموختگانی که خودشان صاحب شغل شده و تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی یا سایر دستگاه‌ها در عرصه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در موضوع اشتغال فعالیت می‌کنند در معرض عموم به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه