کشف ۳ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان اراک

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی از کشف ۳ دستگاه استخراج ارز خانگی که به صورت غیر مجاز مورد استفاده قرار می‌گرفت در اجرای عملیات این پلیس در اراک خبر داد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اراک به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمد عقیل سلگی اظهار کرد:‌ در این عملیات مأموران پس از اطلاع از تولید غیرمجاز ارز دیجیتال در منازل مسکونی طی هماهنگی با مقام قضائی وارد عمل شده و در بازرسی انجام شده تعداد ۳ دستگاه ماینر خارجی قاچاق را کشف و ۲ نفر را در این رابطه دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه ‌ارزش ماینرهای مکشوفه برابر ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان ۷۱۰ میلیون ریال است افزود: مالکین این ماینرها برای تولید ارز دیجیتال به صورت غیرمجاز از برق شهری استفاده می‌کرده‌اند که در این راستا پرونده قضایی تشکیل و به همراه متهمان به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اراک ارجاع شد.

کشف انواع کالای قاچاق در اجرای یازدهمین طرح مبارزه با خودروهای شوتی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی همچنین از کشف انواع کالای قاچاق در هفته جاری در استان خبر داد. 

سلگی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح هفتگی مبارزه با خودروهای شوتی در استان مرکزی اجرایی و مأموران در عملیات‌های مختلف موفق به کشف انواع کالای قاچاق شدند.

وی افزود: در این راستا کالاهای قاچاق، شامل: ۶۰ دستگاه اتوبخار، ۳۱ دستگاه مودم مخابراتی، ۱۱ دستگاه لوازم برقی آشپزخانه، ۴۸۰ دست ظروف آشپزخانه، ۲۶۵ عدد تلفن رومیزی، ۱۴۴۰ کیلوگرم مغز بادام قاچاق را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را حدود ۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند ادامه داد: در این خصوص تعداد ۶ دستگاه خودروی شوتی توقیف و ۷ نفر به عنوان متهم در قالب ۶ فقره پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه