افزایش مشارکت دانشجویان به ارتقای کیفیت زندگی دانشجویی کمک می‌کند

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، کانون‌های همیاران سلامت روان دانشگاه‌ها را بازوی مراکز مشاوره برای بهبود شرایط روانی دانشجویان دانست و گفت: افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌ها منجر به توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی دانشجویان می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه تهران، ابراهیم نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دومین نشست تخصصی اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان در دانشگاه تهران، بر تغییر رویکرد دفتر سلامت و مشاوره اشاره کرد و گفت: رویکرد دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم از درمان به پیشگیری تغییر پیدا کرده است و تلاش می‌کنیم در حوزه پیشگیری با آموزش و توانمندسازی بتوانیم مهارت لازم را به دانشجویان آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه «پژوهش‌ها نشان می‌دهد یکی از مشکلات جدی در زندگی، عدم استفاده از مهارت‌های زندگی است»، افزود: بسترسازی برای مشارکت جدی دانشجویان در برنامه‌ها و فعالیت‌ها و یادگیری در حین انجام فعالیت، منجر به توانمندی دانشجو و افزایش کیفیت عملکرد و زندگی خواهد شد.
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم با اشاره به حضور همیاران سلامت روان در این نشست خاطرنشان کرد: همیاران سلامت روان باید به عنوان بازوی مراکز مشاوره برای بهبود شرایط روانی دانشجویان، این مراکز را یاری کنند.
نعیمی بر حمایت از کانون‌های همیاران سلامت روان دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: ما به عنوان سیاست‌گذار، ناظر و حامی، از برنامه‌های کانون‌ها حمایت می‌کنیم.
دومین نشست تخصصی اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان با موضوعات روابط مؤثر، جوانان و سبک زندگی دانشجویی با حضور علیرضا وجهی معاون دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران، ابراهیم نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، زهره عزیزی‌ رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران و جمعی از همیاران سلامت روان از دانشگاه‌های منطقه یک کشور دانشگاه تهران برگزار شد.

انتهای پیام/ ت 667

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه