محمدرضا زائری، رئیس اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی ایران شد

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در حکمی حجت‌الاسلام محمدرضا زائری را به عنوان رئیس اندیشگاه فرهنگی این سازمان منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، علیرضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در حکمی حجت‌الاسلام محمدرضا زائری را به عنوان رئیس اندیشگاه فرهنگی این سازمان منصوب کرد. حکم انتصاب به شرح زیر است: 

برادر گرامی حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمدرضا زائری‌
با سلام‌‌
با عنایت به تعهد، تخصص و شایستگی های علمی و اجرایی درخشان جناب عالی در حوزه علم و پژوهش، به موجب این حکم به عنوان «رئیس اندیشگاه فرهنگی» سازمان اسناد و کتابخانه ملّی منصوب می‌شوید.

امید است در دوره مسئولیت جنابعالی اندیشگاه فرهنگی پویا و هدفمند با تولید فکر و اندیشه در سپهر معرفتی نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرین باشد. از درگاه خداوند منان توفیقات روزافزونتان را مسألت دارم. و من الله التوفیق، علیرضا مختـارپور.

کارنامه محمد رضا زائری

حجت الاسلام محمدرضا زائری متولد ۱۳۴۹ در کرمان است. وی فعالیت‌های پژوهشی، سردبیری و مدیریت رسانه‌های مختلف را در طول بیش از دو‌دهه گذشته در کارنامه حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است. او علاوه بر تحصیلات عالی در حوزه علمیه،‌ دارای تحصیلات دانشگاهی تا مقطع دکتری در رشته ادیان و نیز آثار و تالیفاتی با موضوعات سیاست گذاری فرهنگی، آسیب شناسی فرهنگی انقلاب اسلامی،‌ معارف و اخلاق است. زائری کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامی از مدرسه عالی شهید مطهری؛ کارشناسی ارشد فلسفه و حکمت اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسی ارشد روابط اسلام و مسیحیت از دانشگاه قدیس یوسف بیروت دارد.

زائری در سال ۱۳۷۳، مدیریت نشر مجلات زمزم را به دو زبان انگلیسی و عربی و صدف به زبان فارسی برای مخاطبین خارج از کشور بر عهده گرفت و یک سال بعد خانه روزنامه نگاران جوان را راه اندازی کرد. او در سال ۱۳۸۲ مجموعه نشریات همشهری محله را تأسیس کرد و دو سال بعد، سردبیر روزنامه همشهری شد. دایر کردن مجله «کمیک استریپ جدید» و مؤسسه انتشاراتی «ترینگل» در بیروت از دیگر فعالیت‌های زائری است. همچنین زائری در سال ۱۳۸۰ انتشارات خیمه را راه اندازی کرد. این مؤسسه هم‌اکنون ماهنامه خیمه را منتشر می‌کند. از آثار زائری می‌توان به: «تقاطع انقلاب»، «حجاب بی‌حجاب»، «حجاب با حجاب»، «دینی که آنها می‌گویند، نه!»، «سبک زندگی»، «پدر، پسر، روح‌القدس» و.... اشاره کرد. 

برنامه «هفت روز و هفت ساعت»

از مهم‌ترین فعالیت‌های او این بود که در نوروز ۱۳۹۷ نخستین مسابقه تلویزیونی مشترک بین ایران و لبنان را با همکاری سعید ابوطالب به روی آنتن برد. در این مسابقه بازیگرانی همچون لادن مستوفی، الناز حبیبی و امیرحسین رستمی حضور داشتند.

معرفی اندیشگاه فرهنگی اسناد و کتابخانه ملی ایران

اندیشگاه فرهنگی در سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران به عنوان محل تولید فکر و ارتباط نخبگانی در نظرگرفته شده و از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری از دی ماه سال ۱۴۰۰ سرپرستی این مجموعه را بر عهده داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه