وزرای فرهنگ آذربایجان و قزاقستان در ایران

وزرای فرهنگ دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری قزاقستان در ایران به سر می‌برند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، تفاهم‌نامه «مبادلات فرهنگی بین وزارت فرهنگ ایران و وزارت فرهنگ و ورزش قزاقستان» پیش از ظهر امروز با حضور روسای جمهور دو کشور طی مراسمی در تهران به امضای وزیر فرهنگ کشورمان و معاون نخست وزیر قزاقستان رسید.

مراسم امضای ۹ سند همکاری میان دو کشور ایران و قزاقستان پیش از ظهر امروز، یکشنبه با حضور روسای جمهور و اعضای کابینه دو کشور برگزار شد.
 
در این مراسم تفاهم‌نامه «مبادلات فرهنگی بین وزارت فرهنگ ایران و وزارت فرهنگ و ورزش قزاقستان» از سوی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران و مختار تلیئوبردی معاون نخست وزیر قزاقستان به امضا رسید. 

«قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان، به دعوت رسمی آیت الله رئیسی رئیس جمهور و با استقبال وزیر جهاد کشاورزی وارد تهران شده بود.

استقبال رسمی در مجموعه سعدآباد، دیدار و گفت‌وگو با رئیس جمهور کشورمان، برگزاری نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور، امضای ۹ سند همکاری و تفاهم نامه و دیدار با مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه توکایف به تهران بود.

همچنین آنار کریم اف وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان پیش از ظهر امروز، دوشنبه وارد تهران شد و در بدو‌ ورود با حضور در حرم ‌مطهر امام خمینی(ره) به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرد.

وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان که پیش از ظهر امروز وارد تهران شد، مورد استقبال حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کیانی مدیر کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور، مرجان پور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و علیزاده سفیر جمهوری آذربایجان در تهران قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان که بامداد امروز در صدر هیاتی وارد تهران شده بود در بدو ورود به تهران با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) با اهدای گل به مقام شامخ بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرد.

بر همین اساس آنار کریم اف وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان، عصر امروز در قالب دیداری رسمی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در تالار وحدت دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

از دیگر برنامه‌های امروز وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در تهران، می‌توان به دیدار با رئیس موسسه فرهنگی اکو و دیدار با رئیس کتابخانه ملی اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه