وزیر ارشاد: استاد کریمخانی، نواگر نغمه‌های ولایی و عاشق سالار شهیدان بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، درگذشت محمدعلی کریمخانی نواگر نغمه‌های ولایی کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، درگذشت محمدعلی کریمخانی نواگر نغمه‌های ولایی کشورمان را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

صدای ماندگار ذاکر خوش‌الحان اهل‌بیت عصمت و طهارت که دل‌های عاشقان امام رئوف، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را به مضجع مطهر او گره می‌زد، خاموش شد و‌ دوستدارانش را غرق در ماتم کرد.

استاد محمدعلی کریمخانی، نواگر نغمه‌های ولایی و عاشق و شیفته سالار شهیدان بود و هنر والا و صدای پرطنین خود را وقف حضرات معصومین نمود تا در روز واپسین دستگیر او باشند و در اعلی علیین پناهش دهند و چه سعادتی از این بالاتر که مردم چهره و صدای او را با امام رضا (ع) می‌شناختند و با قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده» اشک می‌ریختند و حاجت خویش را به امام مهربان عرضه می‌کردند.

در آستانه ایام زیارتی مخصوص امام هشتم شیعیان، ضمن عرض تسلیت فقدان این ذاکر پیشکسوت و دلسوخته به عموم‌ هموطنان، عاشقان حسینی و خانواده معزز استاد کریمخانی، از درگاه حضرت احدیت برای روح آن عزیز سفر کرده آمرزش و آرامش و برای بازماندگان محترم صبر و اجر خواستارم.

محمدعلی کریمخانی مداح اهل بیت (ع) و خواننده قطعه مشهور «آمدم ای شاه پناهم بده» شامگاه دوشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱ در ۷۲ سالگی درگذشت.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه