کره جنوبی در ناتو دفتر نمایندگی باز می‌کند

مشاور امنیت ملی کره جنوبی اعلام کرد که این کشور یک دفتر نمایندگی در مقر ناتو مستقر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «کیم سونگ-هان» مشاور امنیت ملی کره جنوبی توضیحاتی درباره حضور رئیس‌جمهور این کشور در نشست هفته آتی سران کشورهای عضو ناتو در مادرید پایتخت اسپانیا ارائه داد.

خبرگزاری دولتی «یونهاپ» کره جنوبی خبر داد، دولت این کشور تصمیم گرفته است یک دفتر نمایندگی در مقر ناتو در بروکسل ایجاد کند.

طبق گزارش این رسانه، «کیم سونگ-هان» مشاور امنیت ملی کره جنوبی درباره حضور «یون سوک یول» رئیس‌جمهور این کشور در نشست ۲۹ و ۳۰ ژوئن (هشتم و نهم تیر) سران کشورهای عضو ائتلاف ناتو در مادرید پایتخت اسپانیا توضیحاتی داد.

به گفته مشاور امنیت ملی کره جنوبی، حضور یون سوک یول در نشست مادرید اولین سفر خارجی او در مقام رئیس‌جمهور کره جنوبی خواهد بود.

کیم سونگ-هان که در یک نشستی خبری صحبت می‌کرد،  اعلام کرد که کره جنوبی عضو ائتلاف ناتو نیست اما همانند برخی دیگر از کشورها از قبیل ژاپن، استرالیا و نیوزیلند به عنوان کشورهای میهمان به نشست مادرید دعوت شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری یونهاپ، ریاست دفتر نمایندگی کره جنوبی در ناتو را سفیر سئول در بروکسل که همزمان سفیر کره جنوبی در اتحادیه اروپا هم هست، برعهده خواهد داشت.

قرار است رئیس‌جمهور کره جنوبی ر حاشیه نشست ناتو در مادرید با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن در یک نشست سه جانبه مشترک شرکت کند.

انتشار خبر افتتاح دفتر نمایندگی کره جنوبی در ناتو در شرایطی انجام شده که اقدامات تحریک آمیز واشنگتن در قبال موضوعاتی از قبیل تایوان باعث ایجاد تنش‌هایی در روابط چین و آمریکا شده است.

اولین سفر خارجی رئیس‌جمهور جدید کره جنوبی در حالی انجام خواهد شد که تنش‌های سئول، واشنگتن و توکیو با پیونگ یانگ شدت گرفته است. در هفته‌های اخیر مقام‌های آمریکا، کره جنوبی و ژاپن به دفعات درباره احتمال آزمایش‌های موشکی و اتمی کره شمالی و تبعات آن هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه