سوت‌زنی| مدرسه لاکچری پایتخت و اردوی خارجی 220 میلیون تومانی !

یک مدرسه غیردولتی در تهران در نظر دارد که اردوی تابستانی 220 میلیون تومانی به کشور انگلستان برگزار کند.

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد - گروه آموزش و پرورش: گزارشی در سامانه سوت زنی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد ثبت شده است مبنی بر اینکه در یک مدرسه غیردولتی تهران، اردوی تابستانی 220 میلیون تومانی برگزار می‌شود.

در این گزارش آمده است که یک مدرسه غیردولتی در تهران برای اردوی تابستانی خود از اولیای دانش‌آموزان درخواست 8 هزار دلار کرده است که مبلغی معادل 220 میلیون تومان خواهد بود.

 خبرنگار کارآفرینان اقتصاد این موضوع را احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی جویا شد؛ وی در پاسخ به این پرسش که «در فضای مجازی از اردوی 220 میلیونی مدارس لاکچری نام برده شده است، چنین چیزی صحت دارد؟»، گفت: پیگیری کردیم ایشان تکذیب کرد. این موضوع وجود ندارد. بنده پیگیر موضوع بودم. مدیرکل غیردولتی، بازرسی و حراست بررسی کردند که آنها تکذیب کردند و گفتند برای این موضوع برنامه‌ریزی نداریم.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه «آیا مدارس غیردولتی می‌توانند اردو داشته باشند؟»، افزود: بله؛ اردو می‌توانند برگزار کنند ولی باید مجوز داشته باشند.

محمودزاده در پاسخ به این پرسش که «اردوی خارج از کشور  هم می‌توانند برگزار کنند؟»، ادامه داد: می‌توانند مجوز بگیرند. بررسی می‌شود که کجا می خواهند بروند، با چه هدفی می‌روند؛ اردوی علمی یا تفریحی است. همه در شورای نظارت بررسی می‌شود و اگر به صلاح باشد، مجوز داده می‌شود. برگزاری اردو در آموزش و پرورش ممنوعیت ندارد ولی باید چارچوب آموزش و پرورش رعایت شود و مجوز از شورای نظارت گرفته شود و حتی برخی اردوها باید مجوز شورای نظارت مرکزی گرفته شود. اما در مجموع ممنوعیت اردو نداریم.

* کمپ تابستانه 2022 انگلستان

پیگیری خبرنگار کارآفرینان اقتصاد حاکی از این است که یک مدرسه غیردولتی با هماهنگی یک مؤسسه، اردوی تابستانی به کشور انگلستان برگزار می‌کند. 

گفتنی است این مدرسه به برگزاری مسابقه زبان‌های خارجه با جایزه بورسیه در کالجی در انگلستان می‌پردازد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، به نظر می‌رسد مسؤولان آموزش و پرورش باید نظارت خود را بر فعالیت مدارس بیشتر کنند. این روزها خروج دانش آموزان نخبه از کشور با بورسیه‌ و توسط مؤسسات و مدارس غیردولتی، چالشی است که هنوز به سامان نرسیده است. 

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه