2600میلیار تومان بودجه 1401 کردستان/کردستان رتبه شانزدهم کشور در اختصاص بودجه 1401 را دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: اعتبارات اختصاصی و بودجه کل استان 2 هزار و 600 میلیارد تومان است که رتبه شانزدهم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سنندج، ارسلان ازهاری ظهر امروز در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به لایحه بودجه سال 1401 و گذشت سه ماهه نخست سال‌جاری، توزیع اعتبارات عمرانی استان در این نشست بررسی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان به سفر پیش‌روی رئیس‌جمهور به استان اشاره کرد و گفت: شورا موظف است حداکثر ظرف 15 روز پس از ابلاغ بودجه مصوب استان بر اساس پیشنهاد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به تفکیک شهرستان‌ها و اعتبارات جاری مصوب هر دستگاه به تفکیک برنامه و فصول هزینه توزیع شود.

وی اضافه کرد: اعتبارات اختصاصی و بودجه کل استان  2 هزار و 600 میلیارد تومان است و کردستان رتبه شانزدهم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

ازهاری با یادآوری اینکه این اعتبارات در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، جاری و خاص هزینه می‌شود، گفت: 50 درصد اعتبارات استانی و 50 درصد ملی است و رقم اعتبارات تملک‌دارایی هم 19 هزار میلیارد تومان است.

به گفته وی، 10 درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی در سال‌جاری در زمینه طرح و پروژه‌های دانش‌بنیان مولد هزینه می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با عنوان اینکه هزینه این میزان اعتبار در پروژه های دانش بنیان به رشد اقتصادی در سطح استان کمک می‌کند، گفت:  اختصاص 5 تا 8 درصد اعتبارات به طرح‌های هادی، یک درصد بسیج و 5 درصد نیروی انتظامی و 5 درصد صندوق حمایت کشاورزی الزامی است.

به گفته وی، 64 میلیارد تومان برای طرح‌ هادی در کردستان هزینه می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار کرد: سقف اعتبار تبصره 18 در قانون بودجه 810 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه تصویب و کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید به شرط تامین اعتبار بوده و در غیر این صورت با قانون مغایرت دارد، اضافه کرد: تامین اعتبار و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان باید اولویت مسوولان باشد بعد به سراغ پروژه‌های جدید بروند.

ازهاری اذعان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت توزیع اعتبارات قرار دارد و اجرای پروژه جدید نیز مستلزم توجیه اقتصادی و اعتبار اختصاصی است.

وی ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و بهسازی محیط ساکنان واقع در خارج از محدوده روستاها و خارج از محدوده حریم و شهرها و تامین زیرساخت‌ها و فراهم کردن خدمات عمومی را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه